اواخر بهمن امسال جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حکمی امیر فتاحیان  را به سمت سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد. حکمی که به نظر می رسد مورد تایید شهردار تهران نبوده و از نگاه برخی از اعضای شورای شهر تهران هم این شرکت هنوز بی مدیر است .امروز احمد علوی عضو شورای شهر تهران در تذکری از بلاتکلیفی شرکت کنترل ترافیک تهران انتقاد و گفت: شرکت کنترل ترافیک جزو شرکت‌های خاص شهرداری تهران بوده و بین شهرداری و مجموعه های بیرونی خدماتی را ارائه می‌کند.

اوبا اشاره به خدمات شرکت کنترل ترافیک در مقوله‌های فیبر نوری، کنترل دولتی‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سیستم‌های نگهداری تونل‌ها گفت: به علت اینکه هنوز مدیدعامل این شرکت منصوب نشده بسیاری از موضوعات بر روی زمین مانده و باید هرچه سریع‌تر تکلیف این شرکت را مشخص کرد. در آستانه ایام عید باستانی نوروز و شلوغی‌های خیابان‌ها در این ایام هستیم و قطعا مدیریت شهری توسط این شرکت کنترل ترافیک بدون مدیرعامل برای تهران خوب نیست.

5000

سید جعفر تشکر هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم به یکی از کانال های شهری که به مشکلات داخلی شهرداری و کارکنانش می پردازد گفته است :‌شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، یک شرکت بسیار مهم است که تمامی سیستم های ترافیکی شهر تهران زیر نظر این شرکت، فعالیت دارد و شبکه فیبر نوری و چراغ های راهنمایی و رانندگی و دوربین های کنترل ترافیک توسط این شرکت مدیریت می شود و به طور کلی اداره هوشمند پایتخت توسط شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران مدیریت می شود. متاسفانه، چندین ماه است که این شرکت توسط سرپرست اداره می شود و علیرغم اینکه مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک، انتخاب شده ولی هنوز ایشان در این شرکت به دلیل تفاوت سلائق، شروع به فعالیت نکرده و این موضوع به شهرداری تهران، خسارت و ضرر بسیاری را وارد می کند.

وی ادامه داد :‌ درخصوص بدون مدیرعامل اداره شدن شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران به علیرضا زاکانی شهردار تهران، تذکر داده ایم و این موضوع را همچنان پیگیری خواهیم کرد تا هر چه زودتر تکلیف مدیرعامل این شرکت مشخص شود.اینکه حکم یک شخص، بعنوان مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، صادر می شود و بعد اجازه شروع به کار به او داده نمی شود رویه ناصوابی است و امیدواریم شهردار تهران هر چه سریعتر نسبت به معارفه مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک اقدام کند تا از اعتلاف وقت بیشتر، جلوگیری شود.