از اولین اخبارمنتشر شده از تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد نزدیک به ده سال است می گذرد . خانه ای در  انتهای کوچه خادم آزاد در محله امیریه تهران . 

شهرداری تهران در دوره 5 مدیریت شهری قول خرید این خانه را برای حفاظت آن داد و سازمان میراث فرهنگی هم در همان سال ها (97) آن را به ثبت ملی رسند . این خانه در مهر سال 1400 به تملک شهرداری درآمد. 

در اصلاحیه بودجه سال 1400 ردیف ساماندهی این بنا حذف شد اما این هفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خبر داده پیمانکار خانه فروغ فرخزداد مشخص شده و چند روز است که کار آن شروع شده است. همچنین مناقصه باغ وثوق‌الدوله هم برنده داشت و کار این خانه موزه شروع شده است.

در زمان تملک این خانه توسط شهرداری دیانا قوقاسیان، همسر مهرداد فرخزاد (برادر فروغ فرخزاد) که پیگیر کارهای خانه پدری فروغ فرخزاد بوده به ایسناگفته بود: کارهای تملک روز چهارشنبه (۲۲ مهرماه) به انجام رسید و توانستند خانه را بگیرند زیرا کسی که ساکن بود، سخت می‌خواست بلند شود. قبلا هم کارهای ثبت ملی این خانه انجام شده است و ان‌شاءالله از  هفته آینده کارهای مرمت خانه آغاز و به زودی به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

او می‌افزاید: قرار شد کارهای مرمت توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با نظارت من انجام شود، زیرا تقریبا آخرین کسی هستم که همه مسائل را می‌داند.  همسر من کوچک‌ترین فرد خانواده بود و دائم به آن خانه می‌رفتیم، توضیحات را داریم، از قبل هم نقشه اولیه را برای شهرداری آماده کرده‌ام و امیدوارم خانه هرچه زودتر به روز اول برگردد و موزه‌ای شود برای آیندگان.

عروس خانواده فرخزاد درباره جزئیات این خانه موزه و این‌که آیا اشیاء باقی‌مانده از فرخزادها در این خانه به نمایش گذاشته خواهد شد مانند اتفاقی که برای خانه موزه «سیمین و جلال» افتاد بیان می‌کند: تقریبا چیزی نمانده است.  این خانه شبیه خانه سیمین و جلال نخواهد شد و مقداری متفاوت‌تر خواهد بود. چیزی نمانده که به عنوان چیدمان منزل باشد؛ در حد عکس و مدارک خواهد بود. 

وحیدرضا انارکی محمدی ،مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران  بازسازی خانه فروغ را در لیست پروژه‌های جدید در حوزه خانه موزه‌ها آورده و گفته است  «پیمانکار خانه فروغ فرخزداد مشخص شده و چند روز است که کار آن شروع شده است. همچنین مناقصه باغ وثوق‌الدوله هم برنده داشت و کار این خانه موزه شروع شده است. درخصوص خانه موزه شهیدان اقبالی نیز مناقصه برنده داشت و کار به‌زودی شروع می‌شود.»

او همچنین  درخصوص مشکلات حقوقی مرکز نمایش‌های آیینی صبا می گوید:‌ «در مراجع قضایی پرونده‌های حقوقی را پیگیری می‌کنیم. درخصوص پروژه مرکز صبا از طریق کمیسیون ماده 38 پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم شریک را مجاب کنیم که تکالیف باقی مانده را انجام دهد. سایر پرونده‌هایی که مشکل حقوقی دارند نیز از طریق مراجع قضایی و کمیسیون ماده 38 در حال پیگیری هستیم.»

انارکی درخصوص اینکه چند درصد پروژه‌های بلاتکلیف این شرکت به دلیل مشکلات حقوقی است نیز توضیح می دهد: «عمده مشکلات شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به خاطر بی‌توجهی به مسائل حقوقی بوده است و اگر به موضوعات حقوقی توجه می‌شد، امروز این چالش‌ها را نداشتیم ولی در حال پیگیری هستیم.»