به گزارش اکوایران، آخرین موج کرونا در ایران، یعنی موج هفتم، در آبان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و ایران حدود دو ماه پیش با افزایش کرونا مواجه شد.

به گفته زهرا شیخی - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس - حدود سه هفته است که با موج جدیدی مواجه هستیم که موارد بستری رو به افزایش است و از حدود دو هفته گذشته تعداد مرگ و میرهای کرونا به دو برابر افزایش یافته و از سه نفر به ۲۰ نفر رسیده است؛ البته طی دو الی سه روز گذشته آمار بستری‌ها رو به کاهش بوده اما با توجه به اعلام مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با در نظر گرفتن تعطیلات نوروز احتمال می‌رود موارد مراجعه، مرگ و میر و بستری افزایش یابد.

بر اساس گزارش مشرق، وضعیت قطعی کووید در هفته گذشته رو به نزول بوده و در حال حاضر وضعیت کشور زرد و موجی که در آسیا بود، رو به کاهش است و استان‌های تهران، مازندران، کرمان و اصفهان دارای بالاترین موارد ابتلا طی هفته گذشته بوده‌اند و بیشترین بستری نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بوده و استان‌های همدان، قزوین، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد هم بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند.

سعید کریمی - معاون درمان وزارت بهداشت - نیز در نشست اخیر کمیسیون بهداشت گفته «آمار بیمارستانی مراجعان سرپایی از اوایل اسفند افزایش و بیشترین مراجعه مربوط به ۲۳ اسفند و در ۷ فروردین اوج گرفت و به ۱۹ هزار نفر رسید که این میزان تا ۱۳ فروردین کاهش و به حدود ۱۴ هزار نفر رسید و امیدواریم که از این مرحله هم بتوانیم عبور کنیم. البته با دید و بازدیدهای سال نو بعید نیست موج دیگری را در راه داشته باشیم.»

بنا به اعلام وی، میزان بستری روزانه از حدود هزار نفر در هفتم فروردین به حدود ۶۰۰ نفر در ۱۳ فروردین رسیده است. او همچنین نسبت به وضعیت درمان و تعداد تخت‌های بیمارستانی انتقاد و خواستار توجه به این موضوع شد و تاکید کرد که باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

همچنین به گفته شهنام عرشی - مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت - کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی، روسیه و فرانسه بیشترین موارد ابتلا به کرونا را دارا هستند.