مدیران شهری از زمان ایجاد مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب تلاش کرده اند این مکان را جایگزین مجموعه نمایشگاه های بین المللی تهران کنند . اما تاکنون اسقبالی از آن نشده ، برگزار کنندگان به کمبود ها و نبود زیر ساخت های مناسب برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ را مطرح می کنند . اما هر بار مدیران این مجموعه اعلام کرده اند این زیر ساخت ها فراهم است .

امروز نیز پرویز سروری  در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در تهران نیز بیان کرد: متاسفانه فریاد و درخواست و اعتراض اعضای شورای شهر که یک مطالبه گری جدی و بر حق است، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و ما همچنان شاهد مشکلات جدی ترافیکی در تهران هستیم؛ همانطور که مطلع شدیم، قرار نیست نمایشگاه تهران در شهر آفتاب برگزار شود، ما بارها این موضوع را از مسئولان ذیربط و حتی مسئولان رده بالای کشور از جمله رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و همه آن‌هایی که در این زمینه مسئولیتی دارند درخواست کردیم تا این موضوع را مدنظر قرار داده و به ظرفیتی که در شهر آفتاب به وجود آمده و امکانات مناسبی که در آنجا وجود دارد، توجه شود.

وی افزود: این انتقال موجب رفاه و گشایش در کار مردم بوده و از حجم ترافیک نیز می‌کاهد؛ اما متاسفانه به این موضوعات وقعی داده نمی‌شود ضمن اینکه ما واقعا خوشحالیم از استقبال گسترده‌ای که از نمایشگاه قرآن در تهران انجام شده که نشان دهنده میزان علاقه مندی مردم تهران به این موضوعات است و چقدر خوب بود که این زمینه را در شهر آفتاب فراهم می‌کردیم.

مهدی چمران هم  در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سئول)، گفت: باید از تذکر آقای سروری در خصوص لزوم برگزاری نمایشگاه‌های تهران در محل شهر آفتاب تشکر کنم. در همین خصوص دادستان کل کشور حجت الاسلام والمسلمین منتظری در نامه‌ای به وزیر صمت تاکید کردند شهر آفتاب محل خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها است و در حال حاضر این محل آماده برگزاری نمایشگاه‌هاست.

وی ادامه داد: باید از محتوای نامه دادستان کل کشور به وزیر صمت قدردانی کنم اما علی رغم وجود چنین نامه‌ای همچنان شاهد هستیم که به این موضوع توجه نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم وزیر صمت چشم خود را به روی این موضوع باز کند تا به مردم تهران کمتر آزار و اذیت برسد.