هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با دستور کار انتخاب شهردار آغاز و محمد رضا قلندر به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد.محمدرضا قلندر با ۸ رأی به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. رأی بعدی متعلق به جواد اصغری با ۶ رأی بود.

همچنین در جلسه علنی شورای شهر مشهد طرح دوفوریتی کاهش هزینه‌های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات نیز به تصویب رسید.

براساس این طرح، نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت؛ همچنین نرخ کلیه خدمات روزبازارها و شب‌بازارها و همچنین غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰ درصد به تعرفه‌های مصوبه مذکور لحاظ شد.

 این درحالی است که در تهران هزینه های حمل و نقل عمومی به میزان تورم سالیانه گران شد . همچنین هزینه کفن و دفن ، بلیت استفاده از فضاهای گردشگری شهرداری و ... نیز افزایش پیدا کرد .

اعضای شورای شهر تهران با وجود این مصوبات، شهرداری را ملزم کرده که برنامه های اجرایی و عملیاتی در" کاهش تورم و افزایش تولید" ارائه کند . احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در خصوص  این طرح یک فوریتی گفته است : با توجه به فشار های اقتصادی بر روی خانواده های تهرانی و افزایش افسارگسیخته هزینه  های زندگی شهری از یک طرف و از طرف دیگر نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان، سهم مدیریت شهری در سبد هزینه های خانوار می بایست تدقیق و نسبت به کاهش فشارهای اقتصادی به سبد هزینه خانوار اقدام عاجل صورت پذیرد. از این رو می بایست جهت نیل به اهداف ذیل سهم مدیریت شهری تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال صورت پذیرد:

-    کاهش هزینه های زندگی در سبد معیشتی مردم

-    کاهش هزینه های حمل و نقل عمومی

-    کاهش هزینه های تهیه مایحتاج روزمره غذایی

-       کاهش هزینه های گردشگری و بهره مندی از اماکن شهری

-    کاهش عوارض های واحد های تولیدی ساختمانی و کسب و پیشه

-        تقویت فرصت های اشتغال زایی و کار آفرینی و حمایت از تولید داخلی

-         کاهش هزینه های ساخت واجاره مسکن

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری تهران موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به ارسال لایحه برنامه های عملیاتی و اجرایی مدیریت شهری به منظور تحقق شعارکاهش تورم وافزایش تولید جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید.

این طرح مذکور با امضای کلیه اعضای حاضر با بیست رای به تصویب رسید.