به گزارش اکوایران، بازار اجاره در واپسین روزهای اولین ماه ظاهرا خبرهای خوشی برای مستاجران ندارد. آن طور که مشاهدات میدانی از این بازار نشان می دهد، تورم اجاره در مناطق شمالی هم احساس شد به این معنا که طبق گفته برخی مشاوران املاک فعال در این مناطق رشد شدید اجاره بها، بسیاری از مستاجران محلات و مناطق شمالی را به مناطق دیگر هدایت کرده است. 

در همین زمینه یکی از فعالان بازار خرید و فروش مسکن در منطقه 5 تهران پر معامله ترین منطقه پایتخت، در گفتگو با اکوایران گفت: موارد متعددی مشاهده می کنیم که از مناطق شمالی به دلیل جهش نرخ اجاره در مناطق یک، دو و سه به منطقه 5 مهاجرت کردند. افزایش تعداد این گروه از مراجعه کنندگان نسبت به سال های گذشته محسوس است.

یکی دیگر از اتفاقات رخ داده در این بازار، رشد بیشتر اجاره بهای محلات ضعیف تر نسبت به محلات قوی تر در یک منطقه است. اتفاقی که برخی مشاوران املاک در مناطق 4 و 5 تهران به آن اشاره کردند. 

برایند بررسی های بازار اجاره حاکی از ان است که در تعداد فایل در بازار به شدت کم است؛ هر چند نسبت به دو هفته نخست فروردین کمی این وضعیت بهبود پیدا کرده اما در مجموع بازار اجاره با کمبود فایل مواجه است. 

به گفته برخی مشاوران املاک، برخی نرخ های پیشنهادی در هفته پایانی فروردین با رشد عجیب مواجه بوده که البته این فایل ها مشتری ندارند و صرفا برخی موجران به دلیل انتظارات تورمی به قیمت ها دامن می زنند.