به تازگی از ساینا به عنوان خودرویی نام برده می شود که قرار است در ناوگان تاکسیرانی جای تاکسی های فرسوده و قدیمی را بگیرد. اما تصمیم گیران شهری خودروی مناسبی را برای تاکسی های تازه پایتخت برگزیده اند ؟ این خورو قدرت این میزان تردد در سطح شهر را دارد ؟ برخی از اعضای شورای شهر مخالف چنین انتخابی هستند .

سید جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به اکو ایران می گوید :‌ من پیشنهادمی کنم کسانی که خودروهای کوچک و کم حجم را برای تاکسی پیشنهاد می دهند حتما خودشان به همراه خانواده سوار این خودروها شوند تا ببیند در صندلی عقب سه نفر جا می شود یا خیر ؟اگر جا می شوند حتما سفارش این کار بدهند اما ارزیابی های ما نشان می دهد که خودروهای کوچک باعث آزار مسافران می شود و به ویژه مسافران خانم گلایه مند هستند و از طرفی خودروهای کم کیفیت هستند که دوام بالایی ندارند در عین حال استهلاک بالایی دارند هیچ منطقی برای ورودشان به ناوگان تاکسی رانی که به صورت روزانه حداقل باید 15 ساعت تردد کنند، نیست .

وی ادامه می دهد : تاکسی باید وسیله باشد که دوام بالا وظرفیت مسافری کافی و به لحاظ زیست محیطی و راحتی بتواند وسیله مطلوبی برای مسافرت های درون شهری باشد ،پیشنهاد جدی ما این بوده و از دولت هم خواهش کردیم در خودروهایی محدودی که وارد می شود خودرو برای تاکسی را در اولویت قرار دهد ، هیچ اولویتی بالاتر از تاکسی های شهری نیستند خودروهایی با دنده اتوماتیک ، فضای درونی مطلوب ، دوام بالا و به لحاظ قیمتی که حتی با دلار 50 هزار تومان هم حساب کنند باز هم مقرون به صرفه تر و مطلوب تر برای مسافران است .

تشکری هاشمی اضافه می کند :‌فرض هم بر این بگیریم که حتی خودروهای داخلی برای تاکسی استفاده شود باید خودروهای با کیفیت تر شناسایی شوند ،در دوره گذشته بسیار اصرار می کردند پراید را تاکسی کنند که ما موافقت نکردیم و تنها 300 دستگاهی از قبل رنگ شده بود و سفارش داده شده بود که ما اجازه دادیم تاکسی تلفنی بانوان شود و دیگر اجازه ندادیم واردشبکه شوند و امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری هم تن به این نوع خودروهایی که برای رانندگان تاکسی هزینه ودرد سر وخسارت ،استهلاک  بالا دارد و برای مسافر فضای کم ،راحتی حداقلی دارد و برای شهر آلودگی دارد ،ندهند .  اگر ما خودروی باکیفیت را  برای تاکسی انتخاب کنیم شرایط بهتری خواهیم داشت .

میثم مظفر عضو دیگر شورای شهر تهران هم درخصوص ورود خودروی ساینا به ناوگان تاکسیرانی به اکو ایران می گوید :‌من شخصا با ورود خودروی ساینا به ناوگان تاکسیرانی مخالف هستم البته هنوز شورای شهر الزام قانونی در نوعیت خودرو  تاکسی اعلام نکرده ، اما  مدیریت شهری  روزگاری به سمت تویوتای هیبریدی برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی رفتیم و  تاکسی هایی که خیلی مدرن و پیشرفته بودند برای تاکسی استفاده شد ،  البته  قابل درک است که قیمت خودرو آنقدر افزایش داشته که شاید تکرار آن اتفاق در حال حاضر دشوار باشد اما پیشنهادم به شهرداری این است که از مصوبه مجلس برای واردات خودرو و معافیت های گمرکی که برای واردات خودرو تعریف شده برای کیفی سازی ناوگان تاکسیرانی استفاده کند ، ما می توانیم سراغ خودروهای مدرن و پیشرفته برویم که اتفاقا دیگر سوخت های فسیلی نداشته باشند و برقی و هیریدی باشند و از مدیران این حوزه می خواهم که روی بحث ورود ساینا تامل بیشتری کنند .