لیرضا جاوید معاون هماهنگی امورمناطق شهرداری تهران در این گردهمایی ضمن تشکر از زحمات شهرداران نواحی بعنوان بازوی اجرایی شهرداری که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند، خاطرنشان کرد: تمام موضوعاتی که درگردهمایی امروز توسط نماینده شهرداران نواحی مطرح شد، با دقت نظر و به قید فوریت بررسی و احصا شد.

جاوید در ادامه تاکید کرد: وظیفه ما در ستاد شهرداری تهران قرار دادن ابزارهای مناسب خدماتی در اختیار واحدهای زیر مجموعه شهر و به خصوص شهرداران نواحی است.

وی افزود: افق دید ما پس از این گردهمایی، شهری متحول و روبه پیشرفت برای تهران است. نشست های مکرر شهرداران نواحی راهگشای تحولات آتی برای شهر تهران است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهر تهران از ارتقاء روش های ارزیابی نواحی خبر داد و گفت: این ارزیابی‌ها باید به گونه ای صورت گیرد که تمام موانع و مشکلات به دقت احصاء شود و در همین راستا برنامه ریزی های دقیق مدیریتی صورت گیرد.

 مهدی شریفیان مدیر کل نظارت پیگیری و هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست ضمن بررسی عملکرد نواحی ۱۲۴ گانه شهر تهران، تاکید کرد: ماحصل تشکیل چنین نشست هایی اخذ تصمیماتی است که منجر به ارتقاء وضعیت عملکردی بویژه در واحد های خدمت رسان شهر خواهد شد.

شریفیان در ادامه تاکید کرد: ارتقاء وضعیت نگهداشتی شهر تهران با توجه به منویات شهردار تهران دغدغه امروز ما در نواحی است و همه تلاش خود را درجهت قراردادن ابزار و اختیار مناسب برای پیشبرد این هدف خواهیم کرد.

 مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در ادامه افزود: بازوی اجرایی مدیریت شهری در حریم شهر شهرداران نواحی هستند و امروز رویکرد مردمی سازی شهر تهران استراتژی اول شهردار تهران است و برنامه ریزی باید توسط خود مردم صورت بگیرد و نه اینکه ما برای مردم برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: تغییر رویکردهای ارزیابی نواحی برای ارتقاء سطح خدمت به شهر تهران مهم ترین برنامه ما برای شهر است و در همین راستا براساس اولین کارنامه ارزیابی نواحی جایگاه شهرداران نواحی ارتقاء می یابد.

داود گودرزی رییس سازمان بازرسی شهر تهران نیز در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن جایگاه نواحی بعنوان اولین صف ارتباطی و خدمت رسانی به شهروندان از افزایش اختیارات شهرداران نواحی برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان خبر داد و تأکید کرد: این بدهکاری ما به شهرداران نواحی است که باید سطح اختیارتشان احیاء شد.

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اهمیت دانستن رویکردهای نوسازی بافت فرسوده و تراکم فروشی، افزود: اگر در شهری ساخت و ساز صورت نگیرد شهر تبدیل به یک شهر فرسوده خواهد شد. فروش تراکم بهترین فرصتی است که شعار سال را محقق خواهد کرد و رویکرد باز زنده سازی معابر شهری را پیش خواهد برد.

 در انتهای این نشست یکی از شهرداران نواحی تهران به نمایندگی از سایر نواحی به بیان چالش‌ها و نقطه نظرات پیش رو پرداختند و در همین راستا دستوراتی برای پیگیری و رفع این چالش‌ها و موانع خدمت رسانی صادر شد.