به گزارش اکوایران، سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص آخرین وضعیت پله‌های برقی مکانیزه در شهر تهران گفت: در پایتخت 119 پل عابر پیاده با پله برقی وجود دارد. طبق بررسی 48 ساعت گذشته و بر اساس گزارش و بازدید همکارانمان از 119 پله برقی اشاره‌شده 57 دستگاه با نواقص کلی و جزئی روبرو بودند. همچنین 15 دستگاه از این پله‌ها به طور کامل غیرفعال بودند. 52 درصد پله‌ها کاملا سالم، 35 درصد دارای نواقص و 13 درصد کاملا غیرفعال است.

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد یونیت‌ها یا پله‌های برقی، 465 پله برقی در سطح شهر تهران شناسایی و بازدید شد که از این تعداد 112 یونیت غیرفعال و دارای نقص بودند و کار نمی‌کردند و 353 دستگاه فعال بودند و به عبارتی، 76 درصد از کل پله‌های برقی تهران فعال و 24 درصد دارای نقص بودند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه نگهداری پله‌های مکانیزه بر عهده سازمان زیباسازی است، گفت: عملا مشاهده می‌کنیم که در برخی از مناطق از جمله 17، 18، 19 وضعیت همه پله‌ها خوب است اما در برخی از مناطق از جمله مناطق یک، 4، 7 و 13 وضعیت پله‌ها مناسب نیست و خرابی‌ها زیاد است.

وی با بیان اینکه در منطقه 12 به هیچ وجه پله برقی وجود ندارد، گفت: این موضوع نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم اقدامات لازم برای نصب پله‌برقی در این منطقه نیز انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در چند ماه گذشته یک پل مکانیزه در نبوت جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: دو دستگاه پل مکانیزه نیز از حالت برقی و مکانیزه خارج و به صورت پلکانی و ثابت تبدیل شده‌اند.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه روند نگهداری پل‌های عابر پیاده رو به بهبود است، گفت: خوشبختانه پیگیری‌ها برای رفع معایب پله‌های برقی شتاب بیشتری گرفته اما اشکالاتی وجود دارد.

وی به یکی از مشکلات مهم پل‌های برقی اشاره کرد و گفت:‌ سرقت قطعات پل‌های مکانیزه و نبود قطعات محافظ کنار پل‌ها و علاوه بر این موارد وضعیت سقف و دیواره برخی از پل‌ها از مواردی است که نیازمند ترمیم و نوسازی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس آمار و ارقامی که در اختیار کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در قالب بازدیدها انجام شده در حال حاضر 76 درصد به صورت سرجمع پل‌های مکانیزه عابر فعال هستند که انتظارما این است که بالای 90 درصد برد؛ البته وضعیت پله‌های برقی و مکانیزه از گذشته بهتر شده است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: صرف راه‌اندازی پله‌های برقی و مکانیزه نباید ما را از ترمیم تجهیزات جانبی دور بکند چرا که این مسائل در اولویت است.