به روز رسانی سامانه شفافیت بارها موضوع تذکر اعضای شورای شهر تهران بوده است.علی‌اصغر قائمی در پاسخ به این پرسش که سامانه شفافیت به‌روز نیست و گاهی اطلاعات یک تا دوماه با تاخیر به‌روز می‌شود می گوید : شورای شهر کمیته‌ای برای نظارت بر شفافیت دارد که این موضوعات را پیگیری و بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه شفافیتی که اطلاعاتش به‌صورت دستی وارد شود چندان نمی‌تواند باشد البته برای یکسری از اقدامات فیزیکی مابه ازای سیستمی نیست؛ به‌طور مثال چند متر جدول طی۶ ماه گذشته مرمت و رنگ‌آمیزی شده یا چقدر آسفالت کردیم، سامانه‌ای نیست و باید فردی این اقدامات را بارگذاری کند، ولی برخی موارد مانند دستمزد یا موارد دیگر می‌تواند به‌صورت خودکار از سامانه‌های فعلی شهرداری تغذیه شود و تنها بخشی از اقدامات واحدهای اجرایی که مابه ازای سیستمی ندارد باید به‌صورت دستی گزارش دهند‌.

قائمی اضافه کرد: مشکل این است که فرایند را دستی دیدند و یک گردش کار سنگین برای آن تعریف کردند این طور می‌شود که یکی نظر می‌دهد این بخش‌ها باشد و دیگری می‌گوید نباشد. به همین دلیل نمی‌توان اسم آن را شفافیت گذاشت بلکه شبهی از شفافیت است و بخش‌هایی که با کندی و تاخیر بارگذاری می‌شود را نمی‌شود شفافیت مطلوب قلمداد کرد.