به گزارش اکوایران، مستاجران مغازه و کاسبان بازار هم حال و روزی مشابه به مستاجران مسکن دارند. گزارش‌های میدانی از وضعیت اجاره مغازه نشان می‌دهد، رشد اجاره بهای این گروه از واحدها، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، قابل توجه بوده است.

یکی از مشاوران املاک مناطق مرکزی تهران در این خصوص معقتد است: نرخ اجاره مغازه هم تابع بازار مسکن است و از آن تاثیر می‌پذیرد. او می گوید: براوردهای ما نشان می دهد حتی در بسیاری موارد رشد اجاره بهای واحدهای تجاری از رشد اجاره بهای واحدهای مسکونی بیشتر بوده است.

به گفته این مشاور املاک، به طور کلی اجاره واحدهای تجاری از واحدهای مسکنونی بالاتر است و این یک امر طبیعی به نظر می رسد اما برخی صاحبان املاک تجاری دوز رشد اجاره را بیشتر کردند و این رشد در بسیاری از موارد از تورم هم بیشتر است.

او بر این باور است: نداشتن نگاه مثبت به آینده اقتصاد باعث شده تا بسیاری از مالکان اعم از واحدهای تجاری و مسکونی، زیان های ناشی از تورم آینده را، در حال حاضر جبران کنند و این موضوع علت اصلی رشد قابل توجه اجاره به ویژه برای واحدهای تجاری است.

برایند بررسی های بازار اجاره مغازه و واحدهای تجاری نیز رشد نسبی این گروه از واحدها نسبت به واحدهای مسکونی را حکایت می کند. 

جدول امروز