به گزارش اکو ایران، آمار کشته‌شدگان تصادف ناشی از حوادث رانندگی نوروز سال 1402 یعنی 25 فروردین تا 15 اسفند اوایل خرداد از سوی سازمان پزشکی قانونی منتشر شد. آمار کشته‌های تصادفات نوروزی نوروز امسال نسبت به نوروز پارسال در استان زنجان، قزوین و اردبیل بیش از 100 درصد رشد داشته است. در استان زنجان، در تصادفات نوروزی پارسال 12 نفر کشته شدند و امسال 29 نفر جان باختند. این یعنی میزان کشته‌ها 141.7 درصد رشد کرده است. درصد رشد کشته‌ها در جاده‌های قزوین امسال به 136.4 درصد رسید.  در استان اردبیل پارسال 8 نفر کشته شدند و امسال تعداد کشته‌ها در تصادفات نوروزی به 19 نفر رسید.  براساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی کشته‌های تصادفات در چهارمحال بختیاری از 5 نفر در نوروز پارسال به 18 نفر در نوروز امسال افزایش پیدا کرد.  در عین حال در برخی از استان‌ها نیز درصد رشد علی‌رغم کشته‌های بالا در تصادفات افزایش یک رقمی داشته است، مانند استان سیستان و بلوچستان. جاده‌های این استان پارسال 124 نفر را کشت و امسال 128 نفر را. 

برخی استان‌ها هم البته روند معکوسی داشتند، مثلا در یزد کشته‌های تصادفات از نوروز پارسال از 27 نفر به 17 نفر کاهش پیدا کرد.

آمارهای پزشکی قانونی با پلیس درباره تصادفات جاده‎‎ای معمولا تفاوت‌هایی دارد، دلیل آن این است که آمار پزشکی قانونی شامل مرگ‌های ناشی از تصادف تا چندین روز بعد از وقوع آن نیز است.
1

2

3