بررسی‌های اکوایران از آگهی‌های رهن و اجاره در خیابان گاندی و در محدوده منطقه 3 و 6 نشان می‌دهد، برای رهن کامل یک واحد در این محله، دست کم باید  یک میلیارد تومان نقدینگی داشت.

یک کارشناس امور ملکی می‌گوید: در سال‌های اخیر اکثر موجران به نظرات کارشناسی شده مشاوران ملکی اعتنایی ندارند و بر اساس بازدید شخصی و رصد پلتفرم‌های مربوط به رهن و اجاره مسکن و نیاز مالی خود، نرخ اجاره را تعیین می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: متقاضی رهن و اجاره نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است؛ مستاجران ترجیح می‌دهند که تمدید کنند و یا موقعیت منطقه ملک خود را تعویض کنند؛ در سال‌های گذشته امکان نداشت اجاره دادن که یک واحد 70 متری در این محله، یک ماه الی 40 روز طول بکشد و در عرض دو روز به اجاره می‌رفت اما الان اجاره دادن این خانه‌ها که پرتقاضا بودند به کندی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، رهن کامل یک واحد 120متری در سال گذشته و در این محله حدود 800 میلیون تومان بوده اما هم‌اکنون با یک میلیارد و 500 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

در محله گاندی، رهن واحدی با 260 مترمربع، یک میلیارد تومان و اجاره آن 30 میلیون تومان است؛ رهن آپارتمانی دیگر با 61 مترمربع و سن ساختی قبل از 1370، 200 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن 18 میلیون تومان تعیین شده است.

رهن واحدی دیگر با 90 مترمربع و 31 سال ساخت، 200 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 20 میلیون تومان است.

گاندی