به گزارش اکوایران،تردد موتورسیکلت، کامیونت و کامیون از تونل‌های پایتخت نیز ممنوع است و طبق قانون باید با افراد متخلف برخورد قانونی  شود .در سال های گذشته با استقرار ماموران پلیس راهور در ابتدای ورودی تونل‌ها از تردد موتور سیکلت‌ها و کامیون‌ها جلوگیری می شد. اما دیگر حضور پلیس در معابر کاهش پیدا کرده است .

یک پلیس قدیمی درخصوص سخت گیری در اجرای قوانین تردد در تونل ها در تهران می گوید :‌ بار‌ها اتفاق افتاده که موتورسواران با ورود به تونل و استنشاق گاز‌های سمی تعادل خود را از دست می‌دهند و حوادث ناگواری اتفاق می افتد.در واقع احتمال اینکه راننده موتور سیکلت نتواند در تونل هوشیاری خود را به طور کامل حفظ کند و با توجه به اینکه موتور سیکلت وسیله نقلیه‌ای است که به راحتی واژگون می‌شود، احتمال وقوع حادثه برای یک موتورسوار در داخل یک تونل بسیار افزایش پیدا می کند. از همین جهت است که داخل تونل‌های شهری تهران تردد موتور سیکلت ممنوع است و توسط عوامل پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار می‌ گیرد.

20

در بعضی از تونل‌ها مانند تونل توحید، این موضوع بیشتر مورد توجه است ، زیرا هم وضعیت آلودگی داخل تونل توحید بالاست و هم طول آن زیاد است. تصادفات زیادی در داخل تونل توحید اتفاق افتاده که تعدادی از آن‌ها به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به تصادف جرحی و فوتی شده است. همچنین بعضی اوقات به علت بالا بودن آلودگی در تونل توحید، راکب موتور سیکلت هوشیاری خود را از دست داده و متاسفانه با دیواره تونل برخورد و منجر به فوت راکب شده است.

هفته گذشته مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران  هم در تذکری  با بیان اینکه براساس قانون، ورود موتورسیکلت ها به تونل ها ممنوع است، گفت: هدف از این موضوع حفظ جان شهروندان است؛ اما متأسفانه موتورسیکلت ها در تونل ها تردد می کنند و در چند روز اخیر نیز یک نفر در یکی از تونل ها جان خود را از دست داد.

وی افزود: بنده از شهرداری و پلیس می خواهم که سریعتر نسبت به خودداری از ورود موتورسیکلت‌ها به تونل ها اقدام کنند.

21

اما امروز روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به نقل از معاونت فنی و مهندسی این سازمان اعلام کرده در راستای افزایش ایمنی و کاهش برخورد موتورسوران با خودروهای کناری در داخل تونل توحید، نسبت به اجرای یک خط لرزشی به عرض ۵۰ سانتی‌متر در کنار خط محوری جداکننده مسیر اضطرار از مسیر اصلی در تونل توحید به رنگ زرد اقدام کرده و انتظار می‌رود این اقدام تأثیر به‌سزایی در افزایش دقت و هشیاری موتورسواران داشته باشد.

همچنین به منظور ایجاد یکنواختی در دید بصری رانندگان همزمان با اجرای خطوط جداکننده مذکور، نسبت به خط‌کشی کامل خطوط محوری تونل توحید به متراژ ۸۱۰۰ متر طول با عرض ۱۵ سانتی‌متر نیز اقدام شده است.