به گزارش اکوایران؛ به دنبال گزارش آتش‌سوزی در مجتمع صنعتی خلیج فارس واقع در غرب بندرعباس تیم واکنش سریع و امدادی اورژانس استان به محل آتش سوزی اعزام شدند.

در همین رابطه بالگرد اورژانس استان جهت بررسی وسعت و میزان آتش سوزی به محل اعزام شد.

در همین زمینه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس گچین، بلوار ساحلی، اورژانس بانوان به محل اعزام شده و میزان خسارت جانی و مالی در دست بررسی است.

براساس ارزیابی هوایی اورژانس بندرعباس، از 5 مخزن همجوار هم، دو مخزن منفجرشده و آتش سوزی گسترده‌ای رخ داده است.

ناصر بابایی، مدیر روابط عمومی شرکت آفتاب درباره جزئیات این حریق اظهار کرده، یک مخزن هیدروکربن و یک دستگاه تانکر در پالایشگاه آفتاب دچار حادثه شده و این حادثه ساعت 15 رخ داده‌است.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آفتاب، چند گروه آتش‌نشانی از بندرعباس، صنایع و پالایشگاه آفتاب در حال خاموش کردن آتش هستند که به دیگر مخازن سرایت نکند، با این حال هنوز علت حادثه مشخص نشده است.

براساس اظهارات بابایی، با تلاش و همکاری همه‌جانبه و بسیارخوب شرکت‌ها و صنایع، آتش‌نشانی استان و دانشگاه علوم پزشکی این آتش‌سوزی اطفا شد، حجم خسارت مالی این حادثه کم برآورد می‌شود.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت نفت آفتاب بندرعباس، هم‌اکنون تیم‌های عملیاتی و آتش‌نشانی در محل هستند و عملیات خنک‌سازی و لکه گیری مخازن را انجام می‌دهند و اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

در همین رابطه رویا جهانگیری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرده، سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه بالگرد، به منطقه اعزام شده است.  

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، آتش سوزی سه مخزن بزرگ فرآورده‌های نفتی در شرکت نفت آفتاب واقع در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس ۸ مصدوم داشته و این هشت نفر که از عوامل آتش نشانی و اطفاء حریق هستند به صورت سطحی دچار مصدومیت شده‌اند توسط عوامل اورژانس درمان شدند.

براساس اظهارات جهانگیری، این افراد پس از درمان به صحنه عملیاتی برای اطفاء حریق بازگشته‌اند، با این حال تمام مراکز درمانی و بیمارستانی در حال آماده‌باش هستند.