به گزارش اکوایران، شهر دماوند مرکز شهرستان دماوند است و در استان تهران واقع شده و در محدوده شهرستان‌های فیروزکوه، آمل، ورامین و گرمسار قرار دارد.یک واسطه‌گر ملکی در این شهر در رابطه با آخرین وضعیت رهن و اجاره‌بها به اکوایران می‌گوید: رهن و اجاره خانه در این شهر افزایش یافته و اکثر مستاجران نیز قرارداد خود را تمدید کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: البته در ماه تیر نسبت به ماه گذشته آن با کاهش رهن و اجاره روبه‌رو‌ بودیم چراکه برای ملک‌هایی که رهن و اجاره بالایی داشتند متقاضی کم بود و موجران مقداری عقب‌نشینی کردند.

به گفته وی، سال گذشته برای رهن کامل یک واحد یک واحد 90 متری و نوساز، 200 میلیون تومان تعیین شده بود، اما در سال جاری این رقم به 270 میلیون تومان رسیده است.

بر اساس مشاهدات ما از فایل‌های عرضه شده در صفحات اینترنتی رهن و اجاره مسکن در دماوند، برای رهن آپارتمانی با 130 مترمربع زیربنا، 300 میلیون تومان رهن و 12 میلیون تومان اجاره ماهانه نیاز است.

رهن کامل واحدی با 75 مترمربع زیربنا، 350 میلیون تومان و برای رهن کامل واحدی با 108 مترمربع مساحت، 650 میلیون تومان تعیین شده است.

رهن کامل یک آپارتمان با 200 مترمربع زیربنا، یک میلیارد و 400 میلیون و رهن کامل یک واحد با 105 مترمربع، 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دماوند