مهدی چمران، با بیان اینکه هنوز بررسی لایحه باغات تهران به اتمام نرسیده است، گفت: در راستای تدوین این لایحه، یک سری جلسات مشورتی با اساتید دانشگاه و حتی اعضای شورای شهر گذشته و کسانی که در شهر ساخت و ساز می‌کنند، برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: ما در این جلسات، نظرات تمامی این افراد را دریافت خواهیم کرد و پس از مشورت و جمع‌بندی نهایی، لایحه جهت بررسی و تصویب به صحن علنی شورا خواهد آمد.

وی با اشاره به هدف تصویب این لایحه یادآور شد: ما در این لایحه به شدت به دنبال این هستیم که هم درخت حفظ شود و هم شرایط برای مردم به گونه‌ای باشد که منافعشان حفظ شود.

چمران از ادامه بررسی این لایحه در جلسات مشورتی خبر داد و افزود: هنوز زمان نهایی شدن این لایحه و بررسی آن در صحن شورا مشخص نیست.

رئیس شورای شهر تهران پیش از این نیز اعلام کرده بود: قطعاً این لایحه متفاوت با لوایح گذشته شورا و شهرداری در ارتباط با صیانت از باغات تهران خواهد بود.

پیش از این سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز اعلام کرده بود: اگر این لایحه‌ای که در حال آماده سازی است، به شورا ارائه، ایرادات برطرف و در نهایت در صحن شورا مصوب شود، مالکان ۷۰ تا ۸۰ درصد پلاک‌هایی که رأی باغ دارند، برای دریافت پروانه اقدام خواهند کرد.