به گزارش اکوایران، یک فروند هواپیمای آموزشی صبح امروز (دوشنبه - ۹ مرداد)، سقوط کرد. روابط عمومی فرودگاه پیام کرج در اطلاعیه‌ای علت این حادثه را نقص فنی برشمرده و از فوت هر دو سرنشین آن خبر داد.

شمس‌نژاد - معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام - درباره جزئیات این سقوط گفت: «ساعت 5:45 دقیقه صبح، یکی از هواپیماهای آموزشی ما که تازه از باند پرواز برخواسته بود به علن نقص فنی مجبور به فرود اضراری می‌شود که در نزدیکی باند دچار سانحه می‌شود و سقوط می‌کند.»

در این حادثه، دو سرنشین پرواز به‌نام‌های امیرحسین محمودی دانشجوی خلبانی و نوید عربی مقدم مربی خلبانی جان خود را از دست دادند.

شمس‌نژاد همچنین در رابطه با نحوه وقوع سقوط گفت: «این هواپیما پس از برخواستن دچار ضعف در موتور می‌شود و مجبور به بازگشت می‌شود که در این مراجعت، به لحاظ فنی زمان کافی برای فرود نداشته و قبل از باند پروازی با زمین اصابت می‌کند.»

به گفته وی، این پرواز مربوط به آموزش خصوصی بوده و پروازهای خصوصی این فرودگاه، مقارن با طلوع آفتاب هر روز صبح آغاز می‌شوند و در این فرودگاه 80 پرواز آموزشی به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام اعلام کرد: بر اساس چارت اطلاع‌رسانی به مرکز بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع داده شده و در همان ابتدا در محل سانحه، تیم بازرسی بررسی سانحه حضور پیدا کرده‌ و مستندسازی خود را با حضور مراجع قضایی و نیروهای انتظامی انجام داده‌اند.

وی در پایان گفت: ما باید منتظر باشیم تا نتیجه بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی امر اعلام شود.

سقوط هواپیمای آموزشی