به گزارش اکوایران، محله تهرانپارس در شرق و شمال شرق تهران و در منطقه 4 و 8 قرار گرفته است. این محله به دو بخش تهرانپارس غربی و شرقی تقسیم می‌شود و از سمت شمال به بزرگراه زین الدین، از سمت جنوب به خیابان دماوند، از سمت شرق به خیابان شریعتی خیابان سلطانی خیابان شفیعی مکرم و خیابان طالقانی و از سمت غرب به بزرگراه باقری متصل می‌شود.

یک واسطه‌گر ملکی در تهرانپارس با اشاره به افزایش دوبرابری رهن و اجاره در برخی بخش‌های این محله می‌گوید: معمولا مالکانی که تعداد ملک‌های آنها بیشتر است کمتر رهن و اجاره را افزایش داده‌اند و موجرانی که تعداد ملکشان یک الی دو ملک است، افزایش رهن و اجاره بیشتری داشتند.

به گفته وی، یک واحد 140 متری و یک سال ساخت را رهن کامل یک میلیارد و 200 میلیون تومانی قیمت‌گذاری کرده بودند اما در سال جاری این رقم به 2 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است.

او همچنین می‌گوید: متقاضی رهن و اجاره نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است و شاید بتوان گفت که از نصف هم کمتر شده است و اکثر مستاجران سعی دارند که قرارداد خود را تمدید کنند.

بنا به گفته این مشاور املاک، متقاضیان رهن و اجاره فایل‌های ریزمتراژ در این محله، به شهر جدید پردیس روی آورده‌اند و یا منطقه خود را به مناطق پایین‌تر تغییر داده‌اند.

برای واحدی در تهرانپارس غربی با 110 مترمربع مساحت، 400 میلیون تومان رهن و 10 میلیون تومان اجاره ماهانه و برای آپارتمانی 70 متری دیگر، 650 میلیون رهن و 500 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده است. 

رهن کامل واحدی با 65 مترمربع زیربنا در این محله، 510 میلیون تومان و رهن کامل واحدی 140 متری، یک میلیارد و 950 میلیون است.

در تهرانپارس شرقی، برای رهن آپارتمانی 60متری، 350 میلیون تومان و 3 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

تهرانپارس