به گزارش اکوایران، منطقه 16 در جنوب شرق تهران واقع شده است. این منطقه از شمال به خیابان شوش، از حدفاصل انبار نفت و میدان شوش، از شرق به خیابان فدائیان اسلام و حدفاصل میدان شوش و بزرگراه آزادگان، از جنوب به بزرگراه آزادگان (از خیابان فدائیان اسلام تا پل دوم آزادگان) و از غرب به خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب متصل می‌شود.بررسی‌ فایل‌های مشاوران املاک نشان می‌دهد، برای خرید واحدی با متراژی بین 40 تا 70 مترمربع در منطقه 16 تهران، حداقل باید حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان نقدینگی داشت.

یک واسطه‌گر ملکی در محله نازی‌آباد در رابطه با آخرین وضعیت معاملات مسکن در این محله به اکوایران می‌گوید: بازار خرید و فروش هم‌اکنون در وضعیت رکود قرار دارد و خیلی کم پیش می‌آید معامله‌ای صورت بگیرد. بنا به پیش‌بینی این مشاور املاک، اگر در شهریورماه قیمت مسکن بالاتر رود، درخواست و تقاضای خرید مسکن نیز افزایش می‌یابد.

در محله خزانه، واحدی با 72 مترمربع زیربنا و نوساز، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان و در نازی آباد، واحدی با 64 مترمربع مساحت و 14 سال ساخت، 2  میلیارد و 750 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در یاخچی آباد، واحدی 65 متری و 12 سال ساخت، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان و در محله علی آباد واحدی 63 متری و 16 سال ساخت،  2 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

333