به گزارش اکوایران، منطقه تهراندشت به لحاظ جغرافیایی در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز و در مسیر مقابل کردان و در در پایین دست رشته کوه البرز  قرارگرفته و دارای 17 روستا است.آب و هوای معتدل و باغات آن، شرایط مطلوبی را برای ساخت ویلاهای متعدد در این منطقه ایجاد کرده است که البته کیفیت پایین جاده‌های منتهی به تهراندشت و کمبود امکانات رفاهی در برخی از روستاهای آن از جمله معایبی است که باید پیش از خرید ویلا در تهراندشت در نظر گرفت.

یک واسطه‌گر ملکی در منطقه تهراندشت و کردان به اکوایران می‌گوید: از ابتدای سال تا به الان، خرید و فروش ویلا در این مناطق بسیار کاهش یافته است و بازار راکد است.

وی با اشاره به اینکه با بودجه‌ای کمتر از 2 میلیارد تومان هم می‌شود ویلا خرید گفت: ویلاهای زیر 2 میلیارد تومان در موقعیت‌هایی با دسترسی سخت قرار دارند و دارای متراژی زیر 200 متر هستند.

بررسی‌ فایل‌های مشاوران املاک نشان می‌دهد که اغلب ویلاهای این منطقه نوساز هستند، در این منطقه، ویلایی با 680 مترمربع زمین و 250 مترمربع زیربنا و 2 سال ساخت، 12 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.ویلایی دیگر با 110 مترمربع زیربنا و 1100 مترمربع مساحت زمین و 5 سال ساخت، 11 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی با 500 مترمربع زیربنا و 1250 مترمربع زمین و 2 سال ساخت، 25 میلیارد تومان عرضه شده است.

ویلا