محمدرضا پوریافر درباره حادثه سقوط دو کودک در حوضچه بوستان زیتون، گفت: ارتفاع فنس دور این مخزن ۲.۵ متر است. پیمانکار طبق مفاد پیمان سال ۱۴۰۲ مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن آن را دارد و هرگونه مسئولیت حوادث در این بوستان بر عهده او است و هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست.

وی با بیان اینکه «هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار است»، افزود: کودک اول برای برداشتن توپ به سمت فنس رفته و کودک دوم نیز به دنبال کودک اول از فنس می‌پرد و دچار حادثه می‌شوند. کودک سوم به خانواده خبر می‌دهد و با حضور اهالی و حاضران در بوستان با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود و پس از حضور آتش‌نشانان و بریدن فنس‌ها، کودکان از آب خارج می‌شوند.

در واکنش به این توضیحات، مهدی اقراریان - عضو شورای شهر تهران - گفت: به شهردار تهران بر اساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات و شوراها تذکر می‌دهم که نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی اهتمام جدی داشته باشد.

سوده نجفی - رئیس کمیته سلامت شورا - نیز با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های قبل شاهد بروز حوادث اینچنینی در بوستان‌ها بودیم، گفت: از شهرداری می‌خواهیم با اقدامات لازم از بروز این حوادث جلوگیری کند.

جعفر تشکری هاشمی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا - هم گفت: سقوط یک کودک در چاه، قطع عضو کودکی در پله برقی، سقوط چند نفر در پله برقی مترو، جان باختن پنج نفر در تخریب ساختمان‌های خلازیر نشان می‌دهد که باید ایمنی در دستور کار مدیران شهری قرار بگیرد.