به گزارش اکوایران، روز گذشته مدیران و کارمندان نمونه شهرداری تهران در جشنواره رجایی معرفی شدند درلیست مدیران نمونه برخی نام ها حاشیه ساز شد . انتخاب پسر وزیر کار به عنوان شهردار نمونه تهران یکی از نام هایی بود که مورد انتقاد کارکنان شهرداری قرار گرفته بود.سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ است .

درلیست مدیران نمونه،علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران هم دیده می شد . برخی معتقدند که حضور وی در این سمت بعد از گذشت نیم قرن حضور در شهرداری غیر قانونی است و این حوزه نیاز به مدیری با نگاه تازه دارد .

یا درحالی که به عملکرد برخی از این مدیران در حوزه های مختلف نقدهای جدی وارد ازجمله حوادثی که در حوزه پله برقی مطرح است چرا مسئول مستقیم این حوزه در لیست مدیران نمونه قرار می گیرد .یکی دیگر از شهرداران برتر تقدیر شده در این همایش شهردار منطقه ای بود که چند 5 شنبه هفته گذشته دو کودک در یکی از بوستان های آن جان خود را از دست داده بودند .  مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و  سید محمود فاطمی عقدا دبیر کمیسیون ماده پنج هم که دو مدیری بودند که انتخاب آنها با وجود تذکرهای پی در پی اعضای شورا به حوزه عملکردی آنها در لیست مدیران نمونه قرار گرفته بودند .

 در یکی از کانال های تلگرامی که به انعکاس مطالبات کارکنان شهرداری می پردازد درخصوص منتخبان جشنواره شهید رجایی نوشته  است که «یکی از روش های انگیزش در حوزه منابع انسانی، ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران بر اساس شاخص های تعیین شده توسط متخصصین HR و تقدیر و برجسته سازی بهترین عملکردها بمنظور الگوسازی برای سایرین است.این مهم در شهرداری تهران از دهه های قبل تحت عنوان جشنواره شهید رجایی در روز کارمند شکل گرفته است اما متاسفانه این طرح مهم و اثرگذار به مرور زمان در دهه اخیر به طرح معرفی افراد بر اساس روابط با مدیران مجموعه ها و در خوشبینانه‌ترین حالت قرعه کشی میان کارکنان تبدیل شده است.به نحوی که در موارد بسیار، منتخبین نه تنها از عملکرد مطلوب و موثر برخوردار نیستند بلکه از نظر آرای جمعی کارکنان، بعضاً جز افراد غیرمتعهد و ناموفق هر حوزه محسوب می‌گردند.امید داریم مدیران ارشد مجموعه برای جلوگیری از تبدیل شدن طرح های ارزشمند و اثربخش به ضدخود نسبت به اصلاح رویه اقدام نمایند و در صورت ناتوانی در اصلاح، تا حصول نتیجه از اجرای طرح های با اثر منفی و معکوس اجتناب کنند.»یکی از کانال های کارمندی که به انعکاس مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص دارد هم به مشکلات کارکنان و ناوگان اتوبوسرانی در این مدت پرداخته  و از این انتخاب انتقاد شده بود.  

در جشنواره شهید رجایی 242 مدیرو کارمند منتخب شدند 

مجید باقری؛معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با اکو ایران تاکید می کند که انتخاب مدیران و کارکنان شهرداری در این جشنواره براساس شاخص های سخت گیرانه ای است .

وی ادامه می دهد :‌جشنواره شهید رجایی یک آیین نامه دارد که براساس این  آیین نامه سهمیه ای به همه حوزه های شهرداری داده می شود که نیروهای خودشان را بر اساس یک سری شاخص ها معرفی کنند . این انتخاب دو محدودیت دارد نخست این که اگر در گذشته انتخاب شده باشند تا سه سال محدودیت انتخاب دارند پس لزوما وقتی ما یک نفر را به عنوان شهردار نمونه انتخاب می کنیم نه به این دلیل است که از او نمونه تر نبوده است . دیگری این که معاون حوزه تخصصی وی را تایید کند .  

او ادامه می دهد :  امسال 242 منتخب شدند که بر مبنای  ملاک های بسیار سخت گیرانه انتخاب شده  و تنها مدیران در مراسم معرفی شدند ،همچنین این مراسم دو مهمان ویژه داشت معاون رییس جمهور و استاندارد تهران همچنین از تحول و تعالی تهران و نشان افتخار بهشت رونمایی شد .   

به گفته باقری اگر فردی انتقادی به این انتخاب ها دارد معاونان حوزه تخصصی آمادگی بیان دلایل این انتخاب را دارد .