به گزارش اکوایران ،رفتن جلال بهرامی از معاونت حمل و نقل و ترافیک غیر منتظره نبود، کارکنان خیابان ایرانشهر بارها خبر برگزاری مراسم تودیع وی و لغو آن را شنیدند .سرانجام پس از فوت پدر اعلام شد او به دلیل مسائل خانوادگی از سمتش استعفا داده است . جانشین بهرامی ، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران است که با حفظ سمت ، سرپرستی این معاونت را پذیرفته است .

برخی از کانال های خبری شهری ازنسبت فامیلی وی با داماد شهردار تهران خبرداده اند موضوعی که بارها به صورت غیررسمی رد شده است .  اما تغییرمعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری چند هفته مانده به آغاز سال تحصیلی که همیشه به رستاخیر ترافیکی پایتخت معروف بوده و با شروع سفرهای آموزشی دست کم 30 درصد به ترافیک پایتخت افزوده می شود باعث نگرانی برخی از اعضای شورای شهر تهران شده است .

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران هم دراین خصوص به اکو ایران می گوید : پیش از این گزارشی در صحن از میزان ثبات مدیریتی در شهرداری داده بودم که میانگین عمر مدیریتی حدود 8 ماه است و این عدد مطلوب نیست ،اما آقایان آمدند گزارش دادند که چنین نیست اما در عمل می بینیم که چنین موضوعی رخ داده که مایه تعجب و تاسف است .

مدتی پیش چند عضو شورای شهر تهران نسبت به عمر کوتاه مدیران شهرداری اعتراض کرده و آن را باعث بی ثباتی درشهرداری دانستند. علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران هم در تذکری به تغییرات مکرر در بدنه شهرداری تهران اشاره و گفته بود: طی بازه زمانی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاکنون از ۱۰۹ مدیر ارشد در شهرداری تهران ۶۸ نفر جابه‌جا یا برکنار شده است که این قابل قبول نیست.

به گفته او متوسط عمر مدیران شهرداری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تقریبا ۹ ماه است که نشان می‌دهد مجموعه شهرداری تهران هنوز و بعد از حدود دو سال از استقرار مدیریت جدید به ثبات مدیریتی که لازمه بهره‌وری است، نرسیده است، از این رو، به شهردار تهران تذکر داده می‌شود با توجه به زمان اندک باقیمانده از این دوره مدیریتی، به فکر ثبات مدیریت کارآمد باشید و نه تغییر مکرر سرپرست‌ها تا بتوان در انتهای دوره مسئولیت کارنامه قابل قبولی را به مردم تهران ارائه داد.

 ناصرامانی عضو شورای شهر تهران هم امروز در صفحه شخصی اش در توییتر نوشته است :‌همزمان با شروع سومین سال این دوره مدیریت شهری ، سومین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم منصوب شد یعنی هر سال یک معاون . بار سنگین توسعه حمل و نقل عمومی در تهران هنوز دست به دست می شود دعا می کنیم عمر تصدی این معاون که مطلوب آقای خاص است دو ساله باشد و البته موفق !

 آقای خاص که در توییت این عضو شورای شهر به آن اشاره شده اسم رمز اقای داماد شهردار تهران است . اعضای شورای شهر تهران بارها در سخنانشان از داماد شهردار تهران با عنوان آقای خاص که بی سمت در برخی امور دخالت می کند انتقاد کرده بودند .

مدتی پیش اما اعضای منتقد شفاف نسبت به دخالت‌های داماد شهردار تهران در برخی از سازمان‌های شهرداری تذکر جمعی داده بودند. علی‌اصغر قائمی، این تذکر جمعی را در صحن شورا قرائت کرده ودرباره مداخلات مکرر داماد شهردار تهران در برخی سازمان‌های تابعه شهرداری، گفته بود: داماد شهردار تهران در امور سازمان‌های تابعه شهرداری تهران، مداخلات فراوانی داشته است؛ به گونه‌ای که تصمیم‌گیری درباره حتی ساده‌ترین کارها نیز از آنها سلب شده است.

او در ادامه با اشاره به قول شهردار تهران مبنی بر لغو حکم دامادش گفت: این اقدام کار پسندیده‌ای بود؛ اما مردم زمانی از این تصمیم خوشحال خواهند شد که واقعا اجرا شود، نه اینکه در عمل شاهد اتفاق دیگری باشیم؛ همان‌طور که امروز می‌بینیم به‌عنوان نمونه در دو سال اخیر ما هیچ دستاورد چشمگیری در قیاس ملی با اهمیتی در حوزه هوشمندسازی نداشتیم؛ بلکه متأسفانه شاهد پسرفت برخی از اقدامات نیز بوده‌ایم که به نظر می‌رسد ریشه برخی از این مسائل همین موضوع باشد. یکی از آخرین تذکراتی که در سال ۱۴۰۱ در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، دخالت افراد خاص در تصمیم‌گیری‌های حوزه فناوری و اطلاعات بود. این تذکر هم از سوی علی‌اصغر قائمی مطرح شد. او گفته بود: دخالت افراد خاص که بدون هیچ سمت و منصبی در مجموعه فاوا دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کار پیش برود و تعیین تکلیف هیئت‌مدیره سازمان بدون تخصص و تجربه ازجمله دیگر مشکلات است.

آبان سال ۱۴۰۰ بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حکمی حسین حیدری را به‌عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد؛ انتصابی که اعتراض‌های زیادی را در پی داشت. شهردار تهران با نگارش نامه‌ای رسما حکم انتصاب دامادش را لغو کرد. جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، هم یکی از اعضایی بود که سال گذشته درباره تصمیم‌گیری‌های فردی که پستی در شهرداری ندارد؛ اما در امور شهرداری دخالت می‌کند، تذکر داد. او در صحن شورا گفته می‌بینیم که افراد نسبی و سببی و داماد و پسر و دختر با وجود اینکه پستی در شهرداری ندارند، در تصمیمات شهرداری تهران تأثیرگذار هستند و دخالت می‌کنند.