«ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه هفتم شهریورماه حجم زیادی از بخار از خط ۲ نیروگاه به سمت بیرون متصاعد و باعث شد چهار نفر از کارگران دچار سوختگی ناشی از بخار شوند.»این بخشی از توضیحات مدیرعامل پسماند پس از 9 روز سکوت درخصوص حادثه آراد کوه است. حادثه ای که به گفته مدیرعامل پسماند 3 نفر در اثر آن فوت شدند .شهرداری تهران ابتدا ترجیح داد در برابر این حوادث سکوت کند؛ درحالی که بارها نسبت به عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع این حوادث که بازار شایعه و اخبار غیررسمی را داغ می‌کند،‌ تذکر گرفته بود.

درخبر دیگری هم باز هم رسانه های شهری در فضای مجازی اعلام کردند که بی‌توجهی به ایمنی در شهرداری تهران حادثه آفرید و به دلیل سقوط جرثقیل در یکی از کارگاه‌های ساخت مترو در محدوده شمال غرب تهران، یکی از کارگران جان خود را از دست داد.این سکوت ادامه داشت  تا آنجا که صداوسیما هم از ادامه سکوت چندروزه شهرداری انتقاد کرد.

پس از این گلایه، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، در گفت‌وگو با سایت خبری روابط‌عمومی شهرداری تهران جزئیات این حادثه را تشریح کرد. او با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله بخار کارخانه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه گفت: ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه هفتم شهریور حجم زیادی از بخار از خط ۲ نیروگاه به سمت بیرون متصاعد و باعث شد چهار نفر از کارگران دچار سوختگی ناشی از بخار شوند. بلافاصله هماهنگی‌ها برای انتقال کارگران به مراکز درمانی انجام شد، یک دستگاه آمبولانس مجتمع و یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام و مصدومان برای انجام مراقبت‌های اولیه به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شدند. متأسفانه با وجود مراقبت‌های انجام‌شده، سه نفر از کارگران به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و یک کارگر نیز که در بیمارستان شهدای یافت‌آباد بستری بود پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان ترخیص شد.هم‌زمان با پیگیری مراحل درمانی این افراد، کمیته فنی متشکل از چهار گروه به همراه کارشناسان خبره که از سوی شرکت تدبیر توسعه سلامت به عنوان سرمایه‌گذار و پیمانکار زباله‌سوز دعوت به همکاری شده‌اند، در حال بررسی دقیق علل این اتفاق هستند.

او تأکید کرد: حادثه آتش‌سوزی نبوده بلکه بر اثر نشت بخار از لوله‌ بویلر رخ داده است. این در حالی است که طبق اعلام پیمانکار، تعمیرات اساسی سامانه‌ها به‌تازگی انجام شده است.

به گفته محمدی از ابتدای وقوع حادثه پیگیر مراحل درمانی سانحه‌دیدگان بوده و اقدامات لازم برای هر چهار کارگر آسیب‌دیده انجام شده است. همچنین به موازات بررسی علل حادثه پیگیری حقوقی ابعاد موضوع در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

ناصرامانی که در حادثه پارک زیتون که دو کودک در مخزن آب جان خود را از دست داده بودند از تاخیر در اطلاع رسانی و سکوت 30 ساعته شهرداری گلایه کرده بود این بار هم به سیاست های شهرداری در حوزه اطلاع رسانی انتقاد کرده و به اکو ایران می گوید :‌من به این نوع اطلاع رسانی معترض بودم و در حادثه ای که در بوستان زیتون تذکر هم دادم که چرا بعد از 30 ساعت و زمانی که خبر درفضای مجازی پخش شد اطلاع رسانی کردید و در حادثه اخیر هم همان رویه گذشته ادامه پیدا کرد و بعد از 10 روز که حادثه اتفاق افتاده و 3 نفر هم جان خود را از دست داده اند و زمانی که خبر منتشر شده اطلاع رسانی رسمی انجام می شود .

وی ادامه داد :‌ این نوع واکنش ها، سیستم اطلاع رسانی شهرداری تهران را به شدت زیر سوال می برد ،اتفاقا زمانی سخنگوی شهرداری بسیار فعال بود اما چند وقت  است در حوزه اطلاع رسانی شهرداری تهران سکوت برقرار است ، امیدواریم با توجه به تذکراتی که داده می شود  در این رویه تجدید نظر کنند .