ناصر امانی در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای  شهر تهران با بیان اینکه هیات تطبیق دستورالعملی را ۱۴ شهریورماه به تصویب هیات وزیران رساند که در نحوه اجرا با مصوبه ما کاملاً در تضاد است، گفت: کل مسئولیتی که برعهده آموزش و پرورش بود برداشته و به شورا، شهرداری، والدین و شرکت ها واگذار شده است.

وی افزود: بنده با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تماس گرفتم و گفت امروز این مصوبه به دست آنها رسیده است؛ ما هزینه ها را تصویب کردیم و مابقی آن به شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان مجری برمی گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: از شنبه تا دوشنبه نمایشگاه شکلات و شیرینی در نمایشگاه بین المللی برگزار شد اما کام ده ها هزار نفر که در بزرگراه شهید چمران، مدرس و خیابان سئول تردد می کردند و ساعت ها در ترافیک سرگردان بودند، تلخ بود. تذکر من به شهرداری نیست و می خواهم دولت بشنود.

وی تأکید کرد: رئیس شورا دو بار تذکر درست و تندی به دولت داده اما کسی نمی شنود؛ چقدر این پول برای دولت ارزش دارد که این میزان نارضایتی برای مردم در این شرایط ایجاد می کنند؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: تقاضا می کنیم این موضوع در نامه ای مکتوب به رئیس جمهور و وزیر صمت ارسال شود؛ اگر اقدامات عملیاتی نشد ما تهدید خود را عملیاتی می کنیم. سال ۱۳۸۲ یکبار این تهدید را انجام دادیم و رئیس جمهور با ما تفاهم نامه نوشت که در نمایشگاه بین المللی نمایشگاه برگزار نشود. اینکه برای اندکی برای جان مردم ارزش قائل نشوند، وحشتناک است.

مهدی چمران ادامه داد: چرا کام مردم را تلخ می کنند؟ این مایه تأسف است و تعجب می کنم از مدیرعامل نمایشگاه سئول که چشمان خود را بسته و جلو می رود و نمی داند کجا می رود؟ معامله هم نمی کنند چون رقمی به آنها نمی رسد.

وی با بیان اینکه من از ۲ نمایشگاه در شهر آفتاب بازدید کردم و شرکت کنندگان از شرایط رضایت داشتند، اظهار کرد: ما نمی گوییم به شهر آفتاب بروید؛ این مجموعه با مدیر فعال خود کارش را انجام می دهد اما در نمایشگاه بین المللی هم نمایشگاه برگزار نکنید.

سید محمد آقامیری هم  با بیان اینکه در جلسه حمل و نقل و ترافیک استان تهران در مورد شناورسازی ساعت کاری ادارات بحث به میان آمد، اظهار کرد: چند روز از اجرای این طرح نگذشته اما پنج درصد به ترافیک شهر تهران افزوده است. این در حالیست که با آغاز سال تحصیلی چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه آغاز به فعالیت خواهند کرد.

آقامیری درخصوص برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی سئول نیز خاطرنشان کرد: در این جلسه گفتند که شهرداری تهران مقصر است که ایستگاه مترو در محل نمایشگاه بین المللی فعال نکرده و ما گفتیم به هیچ عنوان ایستگاه در نمایشگاه احداث نخواهیم کرد چراکه نمایشگاه شهر آفتاب ۱۳۷ هزار متر مربع وسعت دارد و هیچ نقصی در آن دیده نمی شود اما به دلیل منافع، حاضر نیستند از آن دل بکنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی ۳۱ هزار میلیارد تومان بدهکار است و شهرداری می تواند اعمال قانون کند و نمایشگاه را ببندد، گفت: ما در آن جلسه صراحتاً تمام این موارد را اعلام کردیم.