محمد آقامیری ،رییس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره خانه های 25 متری با طرح این پرسش ها که  هدفمان از این که به سمت ساخت خانه های کوچک برویم چه بوده است ؟ علت این که ما پروژه مسکن مهر یا نهضت ملی مسکن  را دنبال می کنیم چیست ؟ به اکو ایران می گوید :‌دلیل اصلی چنین پروژه هایی صاحبخانه شدن کسانی است که تاکنون سابقه مالکیت زمین و مسکن را نداشته اند و این صاحب خانه شدن منجر به ازدواج و ازدیاد جمعیت تشکیل یک زندگی سالم است .

وی ادامه می دهد :‌خانه هایی در این متراژ شاید درظاهربرای خانه اولی ها و زوج های جوان کافی به نظر بیاید ولی باید برای ادامه اش فکر کنیم ، این خانه منجر به ازدیاد جمعیت نمی شود این خانه های کوچک حتی می تواند منجر به افسردگی شود زیرا  ازلحاظ فرهنگی در میان ما جایگاه ندارد و ما درفرهنگمان معاشرت های خانوادگی جایگاه خاصی دارد و عملا امکان معاشرت های خانوادگی در این خانه ها امکان پذیر نیست .

آقامیری معتقد است:این خانه ها در آینده تبدیل به خانه های مجردی می شود ، کسی که بچه داشته باشد نمی تواند در چنین خانه هایی زندگی کند زیرا بچه نیاز به فضای بازی دارد . از هر زاویه که به این خانه ها نگاه می کنیم به بن بست می خوریم.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می گوید :‌ این خانه ها بسیار برای افراد مجرد مناسب است مشتری اصلی این خانه ها هستند که قصد مجرد زندگی کردن دارند .بنابراین ما درحال ساخت خانه های مجردی هستیم  .

آقامیری تاکید می کند این خانه ها شاید ظاهرش زیبا باشد اما دو قدم که به سمتش می رویم به بن بست می خوریم و این خانه ها در فرهنگ ما پسندیده نیست .  

او درخصوص این که گفته می شود سازنده مجوز هتل آپارتمان گرفته است هم توضیح می دهد :‌هتل آپارتمان مجوزش حالت اداری و تجاری داردو هزینه پروانه آن بسیار بالا است و باید تامین پارکینگ هم بکند و بعید به نظر می رسد کسی مجوز هتل آپارتمان بگیرد و بعد مسکونی بفروشد و این پروژه اقتصادی به نظر نمی رسد