از روز دهم شهریورماه فاز اول طرح ویژه مبارزه با حیوانات مضر شهری (موش) در معابر اصلی شهر از جمله خیابان حضرت ولیعصر (عج) خیابان شریعتی، خیابان انقلاب، خیابان جمهوری، بلوار میرداماد و میادین پرتردد آغاز شد.

رضا محمدی دراین‌خصوص گفت: باتوجه‌به تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس و در آستانه آغاز سال تحصیلی تصمیم گرفتیم طرحی ضربتی باهدف مبارزه و کنترل حیوانات مضر شهری به‌ویژه موش را در دستور کار قرار دهیم. با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، پیمانکاری واجد صلاحیت و دارای تجربه و تخصص مناسب در زمینه مبارزه با موش را انتخاب کردیم.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تأکید بر حفظ محیط‌زیست و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی شهروندان خاطرنشان کرد:  یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما ارائه خدمات مطلوب در حوزه خدمات شهری است و در این راستا در آستانه ماه مهر اجرای طرح ویژه کنترل و مبارزه با جوندگان مضر شهری در دستور کار قرار گرفت.

متخصصان این حوزه در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با شناسایی کانون‌های آلودگی و نقطه‌گذاری محل‌های تجمع این حیوانات موذی اقدامات مؤثری را در جهت کنترل جمعیت و مبارزه با ازدیاد موش‌ها انجام داده‌اند.

 محمدی افزود: این طرح با مشارکت پیمانکاری که در زمینه مبارزه با حشرات و جوندگان شهری مجوزهای لازم را از دانشگاه علوم پزشکی دارد، آغاز شده و تاکنون با به‌کارگیری روش‌های بهسازی و پاک‌سازی معابر و انهار که می‌تواند محل تجمع و زادوولد موش‌ها باشد، استفاده از طعمه‌های مناسب در نقاط آلوده و استفاده از توری در مقابل لانه‌های این حیوانات اقدامات مؤثری به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: استفاده از این روش‌ها تنها زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که مواد غذایی لازم  و در واقع خوراک این حیوانات از طریق دورریز مواد غذایی در معابر و انهار و قراردادن کیسه‌های پسماند خانگی در ساعاتی نامتعارف و غیر از ساعت ۲۱ در دسترس آنها قرار نگیرد.

  محمدی در پایان گفت: از شهروندان تقاضا داریم برای داشتن محیط زیستی امن و سالم، در این طرح با ما همکاری کنند و به پیام‌های مندرج در بنرها توجه کرده و ناخواسته به موش‌ها غذارسانی نکنند تا بتوانیم این جوندگان مزاحم را از سیمای شهرمان پاک کنیم.

همچنین شهروندان با مشاهده کانون‌های این حیوانات از طریق سامانه ۱۳۷، محل‌ها را به اطلاع همکاران ما برسانند تا بلافاصله اکیپ‌های مخصوص مبارزه به محل اعزام شوند.