به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی گفت نیاز بازار داخل در حوزه حمل‌ونقل ریلی زیاد است که در همین راستا شرکت‌های زیادی می‌توانند فعال شوند.

وی تاکید کرد: ما محدودیت ناوگان در حوزه لوکوموتیو، واگن باری و مسافری داریم و من تکلیف جدید برای شرکت راه آهن قرار داده‌ام که ظرف یک سال آینده تعداد ناوگان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند و ناوگان مسافری را هم در اولویت قرار دهند که این حجم از تقاضا در ایام خاص و یا ایام غیر خاص باید پاسخ داده شود چراکه صنعت ریلی یک صنعت محبوب بین مسافران و متقاضیان است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، صنعت راه آهن یک صنعت ایمن ارزان و صنعت خوب است اما ما محدودیت ناوگان داریم اما خوشبختانه در توسعه شبکه خدمات الکترونیکی و توسعه ناوگان اتفاقات خوب رخ داده است به طوری که داخلی سازی و عمق داخلی سازی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: صنعت راه آهن و ریل به پیشرفت قابل توجهی رسیده اما کافی نیست چرا که ایران سرزمین فرصت لجستیکی و ترانزیتی است دورنمای خوبی برای این و موقعیت جغرافیایی قرار داده‌ایم و همه شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات بالقوه خود را بالفعل کنند.

آغاز دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی

گفتنی است، دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی امروز (۴ مهر) به همراه مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع در سالن‌های شماره ۶.۷، ۸ و ۹ با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش بنیان و فعال این عرصه برگزار شد.

ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.