محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳  درباره آخرین وضعیت خذف و جایگزینی درختان خشک و آفت زده بوستان سرخه‌حصار اظهار کرد: در پی انتشار تصاویر و مطالبی در برخی صفحات فضای مجازی با عنوان "قطع درختان بوستان جنگلی سرخه حصار " نیاز به این توضیح وجود دارد که با توجه به حمله آفت سوسک پوستخوار کاج به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران، بر اساس هماهنگی انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده است.

وی افزود: این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام شده و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.

علی‌احمدی خاطرنشان کرد: هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی می شود. همچنین اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام شده است. بدیهی است پس از پاکسازی محل و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در سال جاری، گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار کاشته می شود.