به گزارش رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، به‌منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول درخصوص ساخت و سازهای واقع در حریم فرودگاه مهرآباد و پیشگیری از بروز هر گونه حادثه و سوانح احتمالی، نشستی با حضور ابوالفصل نیکوکار اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، مدیرکل و معاونین فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شهرداران مناطق 9 ، 10 و 21 و معاونان دادستان و سرپرستان دادسراهای عمومی و انقلاب نواحی 30 و 37 تهران برگزار شد.

نیکوکار در این نشست با تاکید بر لزوم رعایت ضمایم 19 گانه کنوانسیون شیکاگو که به‌صورت بین المللی مورد توافق قرار گرفته است، گفت: شهرداری‌های واقع در حریم فرودگاه مهرآباد قبل از صدور مجوزهای ساخت و ساز در اطراف فرودگاه باید با استعلام از آن مرجع، محدودیت‌های کریدورهای هوایی را رعایت کنند تا از بروز حوادث و سوانح هوایی پیشگیری شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: نقشه های حریم فرودگاه باید به صورت شفاف در اختیار شهرداری‌های مناطق مربوطه قرار گیرد تا طرح تفصیلی شهرداری تهران با توجه به آن، به‌روزرسانی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 30 نیز در این نشست بر لزوم هماهنگی شهرداری‌های مناطق 9، 10 و 21 قبل از صدور مجوز ساخت و ساز با مجموعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تاکید کرد.

این تکلیف پس از مجوز کمیسیون ماده 5 برای ساخت و ساز برجی 27 طبقه درخیابان هاشمی که حریم پروازی فرودگاه مهرآباد را نادیده می گرفت صادر شده است .