چمران با بیان اینکه برنامه‌ها در حال اجراست اما متاسفانه پس از تصویب روز تهران در سال‌های اخیر اقدامات چندانی انجام نشد، تصریح کرد: برای اولین بار فرمانداری به میدان آمده و امیدواریم این آغاز خوبی برای سال‌های آینده باشد.

وی افزود: مشکلات شهر باید با مردم در میان گذاشته شود؛ هرچند آن را حس می‌کنند اما باید به کمک آنها به راه حل بپردازیم و در مدیریت شهری حداکثر توان خود را به کار بگیریم. راه اندازی ایستگاه‌های مترو در روزهای پیش رو، خرید اتوبوس و واگن و افتتاح بزرگراه‌ها از جمله اقدامات برای رفع مشکلات است.

چمران با اشاره به تامین منابع مالی خرید واگن و آغاز ساخت آن، یادآور شد: امیدواریم تا ۱۴ ماه آینده شاهد ورود اولین گروه واگن به تهران باشیم و با این اقدامات بتوان استفاده از وسایل شخصی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه تهران مثل شهرهای کوچک شمال نیست که بتوان سریع تفکیک از مبدا را انجام داد، گفت: از سخنان وزیر کشور استقبال می‌کنیم و می‌دانیم که شهرداری پیگیر این طرح است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: قرار است ورزشگاهی در شهر آفتاب ساخته شود و شهرداری در هر جایی که بتواند کمک کند، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.