رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای  شهر تهران با بیان اینکه انتظار داریم تملک‌ها برای اجرای بزرگراه به سمت شمال انجام و بزرگراه یادگار امام به بزرگراه بروجردی متصل شود، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است کریدور شمالی- جنوبی ایجاد شود و شهروندان بتوانند از این مسیر تردد کرده و فشار ترافیک در غرب تهران کاهش یابد.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: توسعه ناوگان مترو و اتوبوس نیز در حال انجام است؛ در اجرای بزرگراه‌ها تصور بر "خودرومحوری" نیست و سایر اقدامات در حال انجام است و به زودی اجرای خط ۱۰ مترو نیز در همین راستا آغاز می‌شود.

تشکری هاشمی در خصوص توسعه تونل شهید متوسلیان نیز گفت: باید مطالعات ترافیکی انجام شود و اثرسنجی مربوط به آن تهیه و در شورا مورد تصویب قرار بگیرد. اینکه مذاکره شود و تفاهم نامه منعقد شود اشکالی ندارد اما تاکید ما این است که خودورمحوری انجام نشود. به زودی با خبرگان ترافیک در مورد توسعه برخی معابر همچون تونل متوسلیان و تراموا جلسات هم اندیشی برگزار خواهیم کرد و شهرداری نیز مبنا را بر همین موضوع گذاشته است.

وی  در خصوص برگزاری چندین مراسم برای آغاز به کار خط ۱۰ مترو گفت:به دنبال برگزاری مراسم برای گام به گام  خط ۱۰ مترو تهران پس از تصویب اجرایی خواهد شد، ما به دنبال رفع یکی از مشکلات هستیم؛ غرب تهران از لحاظ حمل و نقل عمومی فقیر است و امیدواریم با اجرای خط ۱۰ توسعه حمل و نقل عمومی در این بخش به نتیجه برسد.