به گزارش اکوایران، گفته می شود به زودی سامانه تهران من به نفع سامانه شهرزاد کنار گذاشته می شود .2 سناریو برای این جابه جایی مطرح است نخست این که بعد از هک شدن سامانه های شهرداری از جمله تهران من ، این سامانه امکان رشد و ارتقا نداشته و سامانه جدید که امکان به روز رسانی و ارائه خدمات بیشتر دارد ،جایگزین شده است .

گروهی دیگر هم معتقدند که سامانه تهران من با طراحی و مدیریت قبلی مدیریت شهری ایجاد شده ومدیران کنونی شهرداری به دنبال طراحی سامانه ای متناسب به دیدگاه های خود هستند که با تغییر مدیریت شهری کماکان در همان چارچوب ادامه حیات دهد . 

چند هفته ای است که شهرداری تهران خدماتی مانند خرید کارت بلیت مترو، اتوبوس و طرح ترافیک را از طریف سامانه شهرزاد انجام می دهد ، پیش از این خدمات از طریق سامانه تهران من داده می شد . شهردارتهران در یکی از جلسات صحن شورای شهر از تلاش شهرداری برای رونمایی این سامانه در هفته نخست مهر ماه سخن گفته بود و هزینه 12 میلیاردی که برای ایجاد آن شده است ،اما چرا با وجود سامانه تهران من شهرداری تهران سامانه دیگری را ایجاد و سامانه قبلی را تقویت نکرد ؟آیا این سامانه هم یکی از اثرات سامانه های هک شهرداری است ؟ و ابهامات و شایعات مطرح شده درخصوص قرار داد این سامانه صحت دارد ؟

علی اصغرقائمی ؛عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش ها می گوید: سوال شما سه بخش دارد نخست این که چه ضرورتی  دارد که سامانه ای جایگزین تهران من شود ؟ من هم دقیقا همین سوال و ابهام را دارم و پاسخی هم دریافت نکردم علی رغم آن که چند جلسه به سازمان فاوا رفته  و با مدیرانشان جلسه داشتم و در این مورد سوالاتی مطرح کردم اما توجیهاتی  غیر قابل قبول و غیر قابل پذیرشی را مطرح می کنند بنابراین این شبهه و سوال و ابهام برای من هم وجود دارد و پاسخی هم درخصوص آن نگرفتم .

وی ادامه می دهد: من از جزییات قرار داد اپلیکیشن شهرزاد خبری ندارم اما  من هم مطالبی را شنیده ام ولی  این که مستنداتی در این خصوص دراختیار داشته باشم ،این گونه نیست . من هم همان قرار دادی را دیده ام که در سامانه شفافیت بارگذاری شده است که قرار داد به مبلغ 12میلیارد و 500 میلیون تومان است .بنابراین نمی توانم در این رابطه اظهار نظر قطعی بکنم .

این عضو شورای شهر تهران درخصوص این که به دلیل هک شدن سامانه قبلی باید سامانه جدیدی جایگزین می شد و آیا مشکلات تهران من همچنان اثرات هک است ؟ هم توضیح می دهد :‌در پاسخ های شهرداری موضوع هک هم بود اما قابل پذیرش نیست .اگر می خواستند این مشکلات را برطرف کنند می توانستند تا امروز این مشکلات را حل کنند به نظر می آید چون می خواهند به سامانه جدید مهاجرت کنند و انرژی روی تهران من نمی گذارند و آن هم با همان وضعیت افتان و خیزان هست تا سقوط کند به نظر می آید استراتژی دوستان این باشد . درصورتی که اطلاعات و مستندات کامل تری در این رابطه به دست بیاوریم آن را در صحن شورای شهر مطرح و پیگیری می کنیم .