به گزارش اکوایران،‌ حسین جنتی- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران - گفت: از اردیبهشت امسال در تهران، شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و همه شهرهای استان برای ساماندهی 21 هزار مشاور املاک استان از طریق عملیات گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک وارد عمل شدیم.

بنا بر اعلام وی، پس از گذشت حدود 6 ماه از شروع کار ضمن تعدیل 10 تا 20 درصدی قیمت مسکن در اکثر نقاط استان تهران، 4500 واحد مشاور املاک غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است.

آن‌طور که تسنیم اعلام کرده، در مدت یاد شده طی 11 هزار بازدید میدانی 1400 بنگاه مشاور املاک غیرمجاز پلمب شده و 880 میلیارد ریال جریمه نیز اخذ و تحویل خزانه دولت شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ساماندهی مشاوران املاک تا پایان سال 1402 با قدرت در شهر تهران، شهرهای جدید و شهرهای استان با حمایت فرمانداران ادامه خواهد داشت.

چندی پیش داوود بیگی نژاد -  نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران - در رابطه با وضعیت بازار مسکن در شش ماهه نخست سال به اکوایران گفت: واقعیت این است، در این مدت بیشتر فعالیت درخصوص ساماندهی بازار بود و آماری ازتولید مسکن مشاهده نکردیم؛ از ابتدای سال تلاش‌هایی برای ساماندهی اصناف حوزه مسکن مانند مشاورین املاک مجوز دار و بی‌مجوز انجام شد. 

وی در رابطه با رکود بازار مسکن در ماه‌های اخیر توضیح داد: چند ماهی است بازارهای مالی دیگر ثبات داشته ؛ زمانی که بازارخودرو، سکه و ارز متعادل هستند ناخودگاه بازار سرمایه‌ای مسکن نیز آرامش نسبی پیدا می‌کند. مسکن نیز بازار عرضه و تقاضا است و ایجاد ثبات و ساماندهی در بخش مسکن صرفا با تولید مسکن محقق می‌شود