براساس گزارشی که نهاد راهبردی و پایش طرح های توسعه شهری تهران تهیه کرده ،تعداد صدرو پروانه در سه ماه اول سال ١٤٠٢، ۲۹۰۹ مورد است.مناطق ٤ و ١٥ دارای بیشترین تعداد صدور پروانه در این سه ماه بوده اند.تعداد صدور پروانه نسبت به مدت مشابه نزدیک به ٢.٤ برابر شده است.بر اساس آمار صدور پروانه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد پروانه صادره در مناطق ۴ و ۱۵ بوده و کمترین تعداد در مناطق ۹ و ۱۲ است.

2

همچنین، میانگین تعداد صدور پروانه در سه ماه اول سال در بازه زمانی بهار سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نشانگر رشد صدور پروانه در مناطق ۱۴ و ۹ و کمترین درصد رشد در مناطق ۲۱ و ۲ است.

۷۰ درصد پروانه ها مربوط با ساختمانهای ۵ طبقه و بیشتر است، مناطق ١٥ و ٤ دارای بیشترین و مناطق ۲۲ و ۹ دارای کمترین تعداد صدور پروانه ساختمانی ۵ طبقه و بیشتر بوده اند.

3

طبق آمار ارائه شده از صدور پروانه در سه ماهه همچنین در مقایسه سه ماهه سال گذشته صدور پروانه اول سال جاری برحسب تعداد طبقات بیشترین بناهای ۵ طبقه به بالا از ۶۵ به ۷۰ درصد کل پروانه های درصد صدور پروانه مربوط به بناهای پنج طبقه و صادره افزایش یافته است.

4

بیشتر   ۲۴۰۷  پروانه است ، به ترتیب بناهای ۴ طبقه ۶۵۸ پروانه و سه طبقه ۱۴۳ پروانه صادر شده و  مناطق ۱۵ و ۴ بیشترین صدور پروانه ۵ طبقه بـه بالا را دارا هستند

۹۰ درصد پرونده ها مرتبط با کاربری صرفاً مسکونی است و مناطق ١٥ و ٤ دارای بیشترین تعداد پروانه صرفاً مسکونی بوده اند. و مناطق ۹ ، ۱۲، ۲۱ دارای کمترین تعداد پروانه صرفاً مسکونی بوده اند.

5

  در سه ماه اول مناطق ۱۵ و ۴ به ترتیب با ۲۶۴ و ۲۵۷ مورد دارای بیشترین سال ۱۴۰۲، ۹۰ درصد کل پروانه های و مناطق ۹ ، ۱۲، ۱۰ و ۲۱ به ترتیب با ۵۳، ۵۵ و ۶۹ مورد، صادره به کاربری صرفا مسکونی" دارای کمترین تعداد پروانه صرفاً مسکونی است.  

6

 همچنین منطقه ۱۲ با سه مورد دارای بیشترین تعداد پروانه غیر مسکونی "مختلط مسکونی" و و صرفا تجاری" به ترتیب با نسبتهای ۹ و ۱ بوده است. منطقه ۱۵ و ۱۷ نیز به ترتیب با ۲۱ و ۲۰ مورد، دارای بیشترین تعداد پروانه مختلط مسکونی هستند.

٨٦ درصد مصوبات کمیسیون ماده ۵ مرتبط با موضوعات موردی است و بیشترین مصوبات کمیسیون مربوط به مناطق ١، ٢،٤ است . تعداد مصوبات نزدیک به ١٠٦ برابر مدت مشابه در سال ۱٤۰۱ است .

7

  بیشترین تعداد مصوبات کمیسیون ماده پنج به مصوبات موردی با نسبت ٨٦ درصد کل مصوبات اختصاص دارد و پس از آن مصوبات موضعی و مصوبات موضوعی به ترتیب با ۱۰ و ۴ درصد قرار دارند.

طبق آمار بیشترین تعداد مصوبات موردی از لحاظ تعداد در مناطق ۱ ، ۴ و ۲ بوده و در مناطق ۱۴، ۱۶،۱۷، ۱۹ و ۲۱ مصوبه ای وجود ندارد.