در جلسه امروز شورای شهر تهران فرصت قرائت تذکر به نرجس سلیمانی داده نشد. او دومین نفری بود که فرصت تذکر گرفته بود اما در جریان صحن علنی نام وی به عنوان هفتمین نفر مطرح می شود و براساس دستورالعمل های اداره صحن تنها ۵ نفر فرصت تذکر دارند.

یادآوری برای اصلاح نوبت به هیات رییسه هم به نتیجه نمی رسد.اما  نرجس سلیمانی تصمیم داشت چه تذکری به شهرداری بدهد؟

نرجس سلیمانی در گفت و گو با اکو ایران در خصوص تذکری که در صحن قرائت نشد به موضوع بالن های تبلیعاتی شهرداری اشاره می کند ومی گوید: وقتی کاری انجام می دهیم باید نکات ایمنی را رعایت کنیم. در همه جای دنیا استفاده از بالن مرسوم است و برای کارهای تبلیغاتی و معرفی پروژه از بالن استفاده می کنند؛ اما قطعا ایمنی را در آن رعایت می کنند. یکی از نکات ایمنی که رعایت می کنند استفاده از گاز مناسب در بالن است. گازی که معمولا در بالن استفاده می شود از نوع  هلیوم است که یک گاز سبک بدون بو است که قابلیت اشتعال هم ندارد؛ ولی به دلیل گرانی از گازهایی مثل گاز هیدروژن استفاده می کنند که اشتعال زا است و اشتعال دارد و خطر ایجاد می کند که متاسفانه نمونه اش را دیدیم. این که بگوییم دور مجموعه فنس و حصار کشیده شده بوده عذر بدتر از گناه است و نباید توجیه کرد. الآن چند خانواده دچار حادثه شدند و بچه ها در شهر خودمان اسیب دیدند و این نشان می دهد که شهر ما شهر دوستدار کودک نیست و شهر ما هنوز برای این که کودک را به عنوان یک شهروند بسیار مهم و ارزشمند بشناسد آماده نیست و نمی توانیم بگوییم دورش فنس کشی شده کارمان را انجام دادیم و کار انجام ندادیم. مسلما وقتی کودک یک بالن قرمز در حال کم شدن ارتفاع را می بیند چه دورش فنس کشیده باشند یا نباشند به سمتش می رود.

او ادامه می دهد: کسی که موظف است وظایفش را انجام دهد مجری است و  باید تمام نکات را به دقت رعایت و از گاز درست استفاده می کرد تا چنین اتفاقاتی نیافتد. با خانواده ابراز همدردی می کنم و اتتظار هستشهرداری به جد نسبت به پشتیبانی از خانواده هر کاری که لازم است انجام دهد و کسانی که در این ماجرا مقصر بودند را به نحو قانونی متنبه کند. 

این ایرادی هست که گرفته می شود و قبلا هم همکاران در مورد وضعیت اطلاع رسانی گرفتند و باید به آن دقت شود. وقتی کاری انجام می دهیم برای بالن ها هزینه می شود، هر چند هزینه ای که شده ناایمن بوده جای سوال دارد، ولی این کم کاری وجود دارد که به موقع اطلاع رسانی نمی شود و اگر خطایی صورت می گیرد در اسرع وقت به آن واکنش نشان داده نمی شود و این چیزی است که باید از همه اعضای شورا مطالبه کنید.