مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در جریان بررسی پرونده پلاک‌های ثبتی برای اعلام باغ بودن یا نبودن، با بیان اینکه در منطقه یک، سه هزار متر زمین پروانه گرفت، گفت: این پرونده باغ از کارتابل شورای شهر تهران بدون تعیین تکلیف تشخیص باغ و غیر باغ بنا خارج و به شهرسازی بازمی گردد و پرونده  واردمسیر صدور پروانه می شود . این پرونده به صورت قطعی باغ است. گفته می‌شود درختان را با افتخار خشک کرده و از دادگاه رأی گرفته‌اند. دادگاه این رأی را داده متناسب با شرایط، اجازه ساخت و ساز در فضای ۱۵ درصدی پلاک داده شود اما با ۳۰۰ درصد پروانه تراکم گرفته و احتمالا فردا روز در کمیسیون ماده پنج، ۶۰۰ درصد تراکم خواهد گرفت. در این قضیه رئیس سازمان فضای سبز برکنار شد.

وی با تأکید بر اینکه حقوق مردم دست ماست، گفت: ما در تک تک باغات، احتیاط زیادی می کنیمبرای زمین 300 متری رای باغ می دهیم و حالا درباره باغ 3 هزار متری پرونده ساخت می دهند، حالا قسم جلاله می خورم یک پرونده دیگر تکرار شود این چنین برخورد نخواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه در این پرونده احتمال زد و بند و فساد وجود دارد، گفت: من در شهرداری مدیر بودم و می دانم چه خبر است؛ گفته می‌شود، این پرونده سریع‌تر از روال معمول پروانه گرفت. اگر اعضای شورای شهر بخواهند روال طی شده این پروانه را نشانشان بدهند که با هر پیگیری چه اتفاقی می افتاد،خجالت بکشید. این پرونده سه هزار متر مربع رأی باغ داشته .من به مالک می گویم زهی خیال باطل؛ در دیوان عدالت اداری رأی را ابطال می کنیم و شخصاً پیگیری می‌کنم و کوتاه نخواهم آمد.

وی افزود: کسانی که تخلف کردند به دادگاه باید معرفی شوند. در پرونده‌های دیگر معاون خدمات شهری، امور مناطق و شهرسازی موضوع را پیگیری کنند. ردپای این پرونده در معاونت شهرسازی است.