به گزارش اکوایران، در تابستانی که گذشت بازار اجاره‌بها داغ نبود، این را واسطه‌گران ملکی در گفت‌وگو با اکوایران مطرح کردند و به گفته آن‌ها اکثریت مستاجران به تمدید قرارداد با موجران خود روی آوردند.

همچنین افزایش حدودا دوبرابری و سلیقه ای رهن و اجاره‌ها و هزینه‌های جابه‌جایی و کمیسیون بنگاه‌ها، از عواملی بودند که بیشتر مستاجران از جابه‌جایی منصرف شدند و به تفاهم رسیدن با موجر را اولویت خود قرار دادند.

اما با 500 میلیون تومان بودجه برای رهن خانه، در کجای تهران و چه ملکی را می‌توان به صورت رهن کامل اجاره کرد؟ بررسی‌ فایل‌های رهن و اجاره ارائه شده مشاوران املاک نشان می‌دهد که برای رهن کامل با این مقدار، می‌توان واحدی حداکثر تا  محدوده 130 مترمربع مساحت در نقاط مختلف پایتخت اجاره کرد.

با بودجه 500 میلیون تومانی، آپارتمانی در محله ورودآورد با 103 مترمربع زیربنا و نوساز به همراه 2 خواب و امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری می‌توان رهن کرد.

همچنین در محله پونک، آپارتمانی 55 متری و 17 سال ساخت، به همراه 1 خواب، اسانسور و انباری و یا در کوی فردوس، واحدی با 59 مترمربع مساحت و 17 سال قدمت و دارای 1 خواب، آسانسور، پارکینگ و انباری با رهن کاملی به مبلغ 500 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

در محله صادقیه نیز، واحدی با 75 مترمربع زربنا و 3 سال عمربنا و دارای امکاناتی که بالاتر ذکر شد با این بودجه آگهی شده است.

مسکن 12