مهدی پیرهادی در جلسه امروز شورای شهر تهران  با بیان اینکه داستان ترافیک زجرآور تهران ادامه دارد و ما هم با مشکل مواجه هستیم تا به محل کار برسیم، گفت: در نیمه دوم سال، کوتاه شدن روز و اضافه شدن سفرهای آموزشی به ترافیک اضافه می‌کند اما خرابی دوربین‌ها و تجهیزات کنترل ترافیک و از سویی دیگر ورود خودروهایی با شماره پلاک شهرستان که در شهرستانهای خود ثبت نشده‌اند، از دلایل ترافیک تهران هستند و عوارض طرح ترافیک برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: در تهران تعداد بالایی خودرو با پلاک شهرستان می‌بینیم که به خودی خود به ترافیک پایتخت اضافه می‌کند؛ شهرداری تهران و شورای ترافیک باید در این زمینه برنامه ریزی کند. وقتی در این شهر تردد می‌کنیم احساس ما این است که تهران متولی ترافیک ندارد.

پیرهادی با بیان اینکه بنده از دستگاه‌های متولی و شورای ترافیک تقاضا دارم که برنامه ریزی لازم را انجام دهند، یادآور شد: تا چند وقت دیگر آلودگی هوا و وارونگی هوا سلامت مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد و تقاضا داریم برای ترافیک چاره اندیشی شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: جز ما کسی متولی ترافیک نیست و نباید چشم امید به کسی داشته باشیم؛ کما اینکه برای حمل و نقل به میدان آمدیم و باید برای حل معضل ترافیک نیز به میدان بیاییم و فکری به حال آن کنیم

در این جلسه سوده نجفی هم  با بیان اینکه در 6 ماه دوم سال با آلودگی هوا رو به رو هستیم، اظهار کرد: عوامل متعددی بر آلودگی هوا اثرگذار است و بخشی از آن به دلیل تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر است.

وی ادامه داد: پنج میلیون دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد می کنند که بر اساس گزارش ستاد معاینه فنی، تنها 300 تا 400 موتورسیکلت برای اخذ گواهینامه معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده اند. این یک فاجعه است.

نجفی تأکید کرد: از ستاد معاینه فنی و پلیس راهور درخواست می کنم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده طبق ماده 6 قانون هوای پاک اقدام کنند. البته پلیس طرحی را تحت عنوان انضباط شهری و جمع آوری موتورسیکلت های پارک شده در پیاده روها در دستور کار دارند که از شنبه هفته گذشته آغاز شده و این اقدام قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر نیاز به ساماندهی دارد، یادآور شد: این تردد هم آلودگی هوا و هم ترافیک ایجاد می کند؛ قرار بود سالانه 10 درصد از این موتورسیکلت ها از رده خارج شوند و موتورهای برقی جایگزین شوند که به دلیل عدم تزریق بودجه این اقدام صورت نگرفت که از نمایندگان مجلس درخواست می کنم احکامی را در برنامه هفتم توسعه در این زمینه در نظر بگیرند.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران هم در جلسه امروز شورای شهر ضمن تقدیر از یکی از مسئولان شهرداری تهران، یادآور شد: آثار فعالیت‌های مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی باقی خواهد ماند و از شهردار تهران درخواست می کنیم که از خدمات این جوان خلاق و نوآور در مسئولیت های بزرگتر استفاده کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از صیادی دعوت کرده‌ایم که در شورا حضور پیدا کند تا از خدمات او تقدیر کنیم.

به گزارش اکو ایران،شهردار تهران این مدیر را پس از سفر از چین از سازمان زیباسازی کنار گذاشته بود 

میثم مظفر هم با بیان اینکه مجموعه ورزشی کوثر در منطقه 9 به صورت شتابزده در حالیکه تکمیل نشده بود در دوره قبل افتتاح نشد، اظهار کرد: با وجود اینکه در دو سال اخیر بودجه برای آن در نظر گرفته شده بود، هنوز نواقص برطرف نشده و این مجموعه با مشکل تأسیسات روبه رو است و براین اساس انتظار داریم شهرداری به صورت منسجم این مجموعه را به بهره برداری برساند.

وی با اشاره به تأمین پارکینگ در این مجموعه، تصریح کرد: پارکینگ در این پروژه پیش بینی نشده و در سرفصل بودجه مصوب، بودجه ای معین برای راه اندازی پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته شده و همچنان شهرداری عزم جدی در این خصوص ندارد.