به گزارش اکوایران، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مهرماه سال ۱۴۰۲ نشان دهنده رشد یکسان و معادل ۴/۲ درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل می‌باشد.

رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در مهرماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵۴/۷ و ۶۰/۸ درصد می‌باشد.

همچنین ارزیابی‌ فایل‌های اجاره خانه در تهران نشان می‌دهد که با بودجه‌ای معادل 300 میلیون تومان می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژ حدودی بین 30 تا 70 مترمربع به صورت رهن کامل اجاره کرد اما در محله‌هایی همچون کن سولقان این متراژ به 90 متر هم می‌رسد.

اغلب این آپارتمان‌ها سن بنایی بین بالاتر از5 سال دارند و نمی‌توان چندان امیدوار بود که با این رقم واحدی نوساز با سن بنایی کمتر از 5 سال اجاره کرد.

به نظر می‌رسد با این میزان نقدینگی در جنوب، شرق و جنوب شرق و جنوب غرب تهران، شانس بیشتری می‌توان برای اجاره یک واحد آپارتمان به صورت رهن کامل داشت.

با این مبلغ می‌توان در محله هنگام واحدی 72 متری و 30 سال ساخت و یا در محله سبلان جنوبی، آپارتمانی 42 متری و 10 سال ساخت به صورت کامل اجاره کرد.

در جیحون نیز، واحدی 48 متری و 17 سال ساخت و در یافت آباد آپارتمانی با 45 مترمربع زیربنا و 5 سال عمربنا، به همراه آپارتمان، آسانسور و انباری با 300 میلیون تومان رهن کامل پیشنهاد شده است.

photo_2023-11-14_13-45-32