به گزارش اکوایران، بررسی بازار اجاره املاک تجاری شهر تهران نشان می‌دهد که هم‌اکنون اکثریت موجران از قیمت‌های بالاتر از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند و اجاره‌بهای ملک تجاری خود را متناسب با میانگین قیمت منطقه انتخاب کرده‌اند.

 یک واسطه‌گر ملکی در منطقه یک تهران با اشاره به نبود متقاضی رهن و اجاره در این منطقه می‌گوید: وضعیت بازار اجاره تجاری و ادارای‌ها هم‌اکنون راکد است و برخی از افراد چندماه پس از راه‌اندازی کسب‌وکار، منصرف می‌شوند و کسب‌وکارشان برچیده می‌شود و بنا به مشاهدات می‌توان گفت تعداد افرادی که در بازار املاک تجاری پس از اجاره موفق می‌شوند بسیار کم شده است.

به گفته وی، در منطقه یک به ازای هر مترمربع، 2 الی 4 میلیون تومان برای اجاره بهای ماهانه در نظر گرفته می‌شود.

این مشاور ملکی ادامه می‌دهد: سال گذشته نسبت به الان وضعیت بازار بهتر بود؛ اما در دو الی سه ماه اخیر، به نظر می‌رسد با توجه به کاهش تقاضای تجاری و اداری‌ها، ریسک‌پذیری برای ایجاد کسب‌وکار کاهش یافته است؛ معمولا صنف غذایی در بین سایر صنوف از مشتری بیشتری برخوردار است اما می‌بینیم که برخی از رستوران‌ها نیز در حال برچیده شدن هستند.

برای رهن واحدی با 20 مترمربع زیربنا در قیطریه، 300 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن، 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در محله گیشا برای واحدی با 15 مترمربع مساحت، 400 میلیون تومان رهن و 55 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.