جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورا با اشاره به وضعیت رفیوژ میانی بزرگراه ها، اظهار کرد: در برخی موارد شاهد احداث رفیوژ در خیابان های شهر هستیم و به وفور این مسئله دیده می شود و به عنوان یک عارضه جدی در این خصوص سخن می‌گوییم که خسارات جبران ناپذیری به شهر وارد می کند.

وی افزود: خودروها بادکنک نیستند که عرض آنها کم شود و وقتی عرض خیابان ها را کم می کنیم شاهد تاخیر در ترافیک، تصادفات و بی انضباطی و از سویی هزینه‌های میلیاردی برای این دست اقدامات هستیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه وقتی درخت یا عامل مزاحم در بخش میانی خیابان ها قرار می دهیم منجر به کاهش دید رانندگان و در نهایت تصادفات می شود، گفت: تخریب آسفالت و تصادف نیروهای شهرداری به دنبال آبیاری درختان کاشته شده در این فضا از عواقب این تصمیم هستند؛ در حالیکه در نهرهای واقع شده در خیبابان‌ها شاهد بوی بد آب جمع شده و تردد حیوانات موذی هستیم.

وی تاکید کرد: تقاضا می کنم شهردار تهران به صورت جدی دستور توقف فوری این اقدامات را دهد؛ چون جز دور ریختن پول مردم نیست.

در این جلسه ناصر امانی هم در این جلسه با اشاره به موضوع حفظ فضای سبز در شهر، اظهار کرد: در قانون آمده متقاضیان قطع، جابجایی و سربرداری درختان باید درخواست خود را با شهرداری ناحیه ارائه و فرم را تکمیل کنند.

وی افزود: هرگونه قطع درختان توسط افراد و ذی نفعان و حتی خود شهرداری در معابر و اماکن عمومی و خصوصی با مصوبه کمیسیون ماده هفت امکان پذیر است.

امانی با اشاره به انتشار گسترده خبر قطع درختان در مجموعه سعد آباد، تصریح کرد: روزنامه همشهری توضیحاتی را منتشر کرد که بر اساس آن سه درخت به دلیل باد شکسته شده است.بنده موضوع را از شهردار ناحیه پیگیری کردم و گفتند پس از سه روز اجازه ورود داده شده و بر اساس بررسی‌ها سه درخت با ادعای خشک شدن قطع شده و هشت مورد را خودشان قطع کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شورا در مورد قطع درخت در مجموعه های مختلف تذکر دادیم که از شهرداری مجوز نگرفته بودند. امروز در مجموعه ای درخت قطع شده که فوق تمام آنهاسک. شهرداری باید در این خصوص شکایت کند و برخورد لازم صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: قرار شده مدیرعامل سازمان بوستان ها موضوع را پیگیری کند و در صورت عمل خلاف مصوبه کمیسیون ماده هفت، شهرداری از مجموعه شکایت کند. حتما موضوع دنبال می شود و جرائم بالا خواهد بود.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورایشهر تهران هم با اشاره به دو پروژه وضعیت قرمز در تهران، اظهار کرد: احداث خیابان ۲۰ متری شوش در منطقه ۱۵ یکی از پروژه‌های مهم با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد دستری های محلی و تدابیر ترافیکی و به خواست مردم بوده است.

وی افزود: بر اساس سامانه کنترل پروژه با گذشت هشت ماه این پروژه پیشرفت فیزیکی صفر دارد. از سویی دیگر پروژه خانه کشتی محله شمیران نو در منطقه چهار نیز به ارزش ۱۰ میلیارد تومان با وجود مصوبه شورا و کمبود سرانه ورزشی در منطقه پیشرفت فیزیکی نداشته است.

مظفر با بیان اینکه شهرداری باید موانع را برطرف کند، گفت: باید این پروژه‌ها هرچه سریعتر اجرایی شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در زمان تدوین بودجه وقتی اعتبار کافی برای طرحی در نظر گرفته نمی‌شود نمی توان آن را آغاز کرد، یاداور شد: پروژه خیابان شوش با ۱۰ میلیارد تومان عملیاتی نمی‌شود. با این اعتبارات قطره‌چکانی طرح‌ها اجرایی نمی‌شود؛ لذا باید طرح های عملیاتی در نظر بگیریم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر  در یکصد و نود و سومین جلسه شورا ضمن هم با بیان اینکه بنده بیش از ۲۰ سال با پرسنل شهرداری مراوده دارم، گفت: پس از کسر مالیات از حقوق کارکنان، پرسنل بسیار ناراحت هستند.‌از معاون منابع انسانی می‌خواهم به صورت اساسی موضوع را به شکل اساسی پیگیری کند.‌مسئله ما ترمیم حقوق بود و نمی‌دانیم چگونه به کاهش حقوق تبدیل شد.

پیرهادی با بیان اینکه نمی‌دانیم این موارد به گوش شهردار تهران می رسد یا خیر؟، خاطرنشان کرد: بنده برای پرسنل نگرانم و اگر فکری به حال موضوع نشود باید در آینده تدابیر گسترده تری اندیشید.