نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده الحاقی ۶ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه مخالفت کردند.

در ماده الحاقی ۶ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه آمده بود که به منظور افزایش مشارکت اجتماعی و واگذاری مناسب تر امور محلی به مردم، به شورای اسلامی شهر تهران اجازه داده می شود با اتکاء به سرمایه اجتماعی محلات و با نظارت وزارت کشور و با اعمال نظر مردم محله، شورایاران محلات شهر تهران را به مدت چهارسال انتخاب کند. نحوه انتخاب شورایاران محلات توسط شورای عالی استان ها تهیه و تصویب می شود.

همچنین با تصویب مجلس، اتحادیه شهرداری‌های کل کشور در قالب تشکل غیردولتی با اخذ مجوز از وزارت کشور ایجاد می‌شود.

نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، ماده الحاقی ۴ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور توسعه همکاری بین شهرداری ها و دهیاری های کشور، برقراری ارتباط با اتحادیه‌های بین‌المللی شهرداری‌ها، انتقال تجربه ها و تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی و بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها، ارائه راه‌حل‌ها و پیشنهادهای مناسب و ارتباط بیشتر شهرداری‌ها با قوای سه‌گانه و پیگیری امور مربوطه، اتحادیه شهرداری‌های کل کشور با عضویت تمام شهرداری‌های کشور در قالب تشکل غیردولتی با اخذ مجوز از وزارت کشور بدون تحمیل هیچگونه بار مالی به دولت، ایجاد می‌شود.

همچنین با تصویب مجلس، رئیس یا عضو منتخب شورای عالی استان‌ها به عنوان عضو ناظر به ترکیب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، شورای اجتماعی کشور، شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شورای عالی محیط زیست و شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ایمنی کشور اضافه ‌شود.

نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، ماده الحاقی ۵ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

بر این اساس، رئیس یا عضو منتخب شورای عالی استان‌ها به عنوان عضو ناظر به ترکیب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، شورای اجتماعی کشور، شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شورای عالی محیط زیست و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور اضافه می‌شود.