لیست وعده ها کم نیست از برقی شدن ناوگان تا ورود اتوبوس های دولتی . اما شهروندان تهرانی همچنان در ایستگاه ها منتظر اتوبوس های فرسوده ای هستند که بیش از ظرفیت خود مسافر جا به جای می کند.

اتوبوس سواران به انتظارهای طولانی عادت کرده اند و در ساعات شلوغ ممکن است این انتظار به ساعت هم بکشد اگر اتوبوسی بیاید و جایی برای سوار کردن مسافر جدید نباشد .

تصاویری از صندلی های پاره و درهای باز این اتوبوس های فرسوده در زمان جابه جایی مسافر منتشر شده است.

مدیران شرکت واحد بارها تاکید کرده اتوبوس هایی که در خطوط تردد می کند از لحاظ ایمنی تایید شده اند ونظارت های لازم در رابطه انجام می شود.

اما روایت برخی مسافران ناراضی اتوبوس سوار حکایت از اتوبوس هایی دارد  که در میانه راه خراب می شوند و مسافران را سرگردان می کنند .

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به اکو ایران می گوید :بودجه ای که شورای شهر تهران برای اورهال و تعمیرات اساسی اتوبوس ها پیش بینی کردند عدد بسیار خوبی بود . حدود هزار میلیارد تومان  برای این موضوع شهرداری در نظر گرفته شده تا بتوانند اتوبوس های موجود راتعمیرات کنند.

اوادامه می دهد:درشهرداری تهران این کار  شروع شده اما کفایت نمی کند .همان طور که در گزارش نظارتی شورای شهر هم به آن اشاره شد  بالغ بر 290 دستگاه اتوبوس طی شش ماه اول  سال تعمیراتش انجام شده است ولی حتما برای شهر تهران کفایت نمی کند.

تشکری هاشمی با اشاره به پیگیری های کمیسیون عمران و حمل و نقل نسبت به تعمیرات اساسی اتوبوس ها گفت: از مدیران شهری خواستیم که روی این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشندو علاوه بر خرید اتوبوس ، نگهداشت  و تعمیرات را هم در واولویت قرار بگیرد .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآوری می کند:تعمیرات اساسی اتوبوس ها زمان می برد و نمی توان بهصورت ناگهانی اتوبوس های فرسوده را برای تعمیرات اساسی از سرویس دهی خارج کردزیرا مردم دچار مشکل می شوند و خدمات دهی با بحران رو به رو می شود.باید با استفاده از تعمیرگاه های مجاز و قانونی سرعت تعمیرات را بالا برد .

تشکری هاشمی معتقد است:شش ماهه دوم سال برای حوزه حمل و نقل شش ماهه پرخطری است و باید مراقب باشیم که عاقلانه و کارشناسی تصمیم گرفته شود.

او در خصوص تصویر اتوبوسی که با درهای نیمه باز مسافران را جا به جا می کرد گفت:اگر دفعتی این اتفاق افتاده باشد باید مسافران را به نقطه امن جابه جا کند و رفع اشکال کند اما اگد از پارکینگ این نقص وجود داشته باشد که پذیرفتنی نیست اما  این کنترل های شبانه در پایانه های شرکت واحد انجام می شود واتوبوس هایی که دچار مشکل هستند وارد خطوط نمی شوند.

به گزارش اکو ایران،این هفته گزارشی توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ارائه شد که نشان می داد اعتبارات پیش بینی شده به این حوزه اختصاص داده نشده است.

محمد آخوندی در صحن شورا با اشاره به پروژه های اتوبوسرانی گفته بود: در بخش بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، ۱۳۲۵ میلیارد تومان مصوب کردیم، ۹۰۰ میلیارد تخصیص شده و فقط۱۰۰ میلیار فقط نقدینگی دارد و باید توضیح دهند چرا عدد انقدر کم است درحالی که در کد پروژه دیگری درباره مراکز اتوبوسرانی ۲۴ میلیارد تومان داده اند اما در بحث بهسازی که ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب داشتیم و تاکیدات ویژه‌ای که بوده فقط ۱۰۰ میلیار تومان پرداخت شده است.