میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری کند.

به نظر می آید در روزهای پیش رو وضعیت هوای تهران تغییری نداشته باشد .سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که  کیفیت هوای پایتخت کاهش خواهد یافت .

با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیاست، از این رو روند کاهش کیفیت هوا در سطح استان و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه (۱۵ آذرماه) مورد انتظار است.

 از ابتدای سال جاری تا امروز 9 روز هوای پاک، 177روز هوای قابل قبول، 62روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 7روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

.