به گزارش اکوایران، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان 2 هزار و 908  از اراضی دولتی به مساحت یک‌هزار و ۲۲۵ هکتار در تصرف زمین‌خواران قرار گرفت. البته از  طرفی در هشت ماه اخیر از ۲ هزار و ۸۴۳ مورد نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ، به صورت فوری رفع تعرض شده است.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این باره گفت: مساحت اراضی رفع تعرض شده به صورت فوری  یک‌هزار و ۲۱۱ هکتار است. او افزود: بیشترین وقوع تعرض در سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد اجرای احکام قطعی قضایی در هشت ماه امسال، توضیح‌داد: ۳۵۱ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده است.

او گفت: مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۳۹۶ هکتار است.

معاون وزیر راه وشهرسازی، بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان‌های اردبیل با ۴۷ فقره و مرکزی با ۳۶ فقره حکم اعلام کرد.

به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آبان ماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۷۸ هکتار بوده و در آبان ماه امسال بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران روی داده است.