به گزارش اکوایران، بررسی سایت‌های رهن و اجاره خوابگاه در پایتخت نشان می‌دهد که تنوع و تعداد خوابگاه‌های دانشجویی-کارمندی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

همانطور که سال گذشته نیز مشاوران املاک در گفت‌وگو با اکوایران در این رابطه گفتند: در مناطق مرکزی تهران ما با افزایش خوابگاه‌های مجردی خصوصی روبه‌رو هستیم. برخی ملکشان را نوسازی می‌کنند، برخی با مجوز و برخی هم بی‌مجوز مشغول به فعالیت هستند.

به گفته آنها، گرایش به خوابگاه کارمندی افزایش پیدا کرده و به جهت خدمات‌رسانی به این قشر، خوابگاه‌های کارمندی بیشتری تاسیس شده است.

البته بررسی آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های اجاره آپارتمان در تهران نشان می‌دهد، تعداد آگهی‌‌های اجاره اتاق در این شهر قابل توجه و رو به افزایش است.

هرچند اغلب این اتاق‌ها از ساختمان‌های قدیمی است و برخی از آنها دارای آشپزخانه، سرویس و حمام مشترک هستند و برای مثال برای اجاره یک اتاق 12 متری در محله استاد معین تهران از بنایی با قدمتی بالای 30 سال، 30 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره ماهانه و برای اتاقی با 6 مترمربع زیربنا در محله هاشمی، 35 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

اما ودیعه و اجاره یک اتاق یک تخته در خوابگاه‌های تهران چقدر نیاز است؟ بررسی هانشان می‌دهد، برای ودیعه یک اتاق یک تخته در یک پانسیون در محله یوسف آباد، 8 میلیون و 800 هزار تومان ودیعه و برای اجاره آن هم این مقدار تعیین شده است و در محله جردن نیز، برای یک اتاق یک تخته، 7 میلیون تومان رهن و  7 میلیون تومان ودیعه تعیین شده است. در حوالی میدان ولیعصر، ودیعه اتاقی یک نفره در خوابگاه، 12 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن، 10 میلیون و 500 هزار است.

656564