به گزارش اکوایران، رباط‌کریم مرکز شهرستان رباط‌کریم در استان تهران است و از شمال با شهرستان شهریار از جنوب با شهرستان‌های ری و اسلامشهر از شرق با شهرستان بهارستان و از غرب با شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی همسایگی دارد.

یک واسطه‌گر ملکی در رباط کریم در گفت‌وگو با اکوایران با اشاره به وضعیت رکود در بازار ملکی این شهر می‌گوید:هم‌اکنون تنها مصرف‌کننده واقعی وجود دارد آن‌هم به تعداد انگشت‌شمار.

وی ادامه می‌دهد: سال گذشته هر مترمربع مسکن در این شهر، حدود  17 الی 18 میلیون تومان بود که پس از 6 ماه، این رقم به هر مترمربع 28 میلیون تومان هم رسید.

وی افزود: اما از 6 ماه گذشته تا به الان بازار در نوسان بود و هر مترمربع مسکن به 22 میلیون تومان هم کاهش پیدا کرد.

هم‌اکنون برخی فروشندگان نیز، با توجه به شرایط اضطراری و نیاز خود زیر قیمت منطقه  قیمت‌‌گذاری و برای مثال برای هر مترمربع ملک خود، 19 میلیون تومان پیشنهاد می‌کنند و این کاهش قیمت‌ها نیز گاهی نتیجه عکس می‌دهد و موجب افزایش رکو می‌شود؛ چراکه خریداران برای کاهش بیشتر، مردد می‌شوند.

در رباط کریم، واحدی با 143 مترمربع زیربنا و 4 سال عمربنا، 4 میلیارد و 75 میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با 57 مترمربع زیربنا و 10 سال ساخت، یک میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. واحدی دیگر با 144 مترمربع مساحت و 1 سال ساخت، 3 میلیارد و 800 میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با 65 مترمربع مساحت و 6 سال ساخت، 980 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رباطط