به گزارش اکوایران، چین به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه مقابله با آلودگی هوا به شمار می‌آید. این کشور تا همین چند سال پیش، بدترین کیفیت هوا را در شهرهای مختلف خود داشت که با اعتراض شهروندان مواجه شد، اما توانست با ارائه راهکارهای مختلف، این بحران را مدیریت کند.

نبرد چین با آلودگی هوا به طور ویژه با طرحی آغاز شد که در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. با این حال باز هم تا سال ۲۰۱۷ نتوانست کیفیت هوا را به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برساند. به این ترتیب در سال ۲۰۱۸ طرح جدیدی ارائه کرد که با عنوان «برنامه ۳ ساله اقدام جامع برای پیروزی در جنگ برای آسمان آبی» شناخته می‌شود.

مقامات چینی از جبهه‌های مختلف وارد مقوله آلودگی هوا شدند و تلاش کردند همه راهکارها را به صورت هم‌زمان پیش ببرند، از ایجاد استانداردهای سختگیرانه در زمینه انتشار کربن گرفته تا توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و بسیاری از دیگر موارد در دستور کار چینی‌ها قرار گرفت تا بتوانند دوباره آسمان آبی را به کشور خود بازگردانند.

کاشت درخت و محدودیت در استفاده از زغال‌سنگ از دیگر اقداماتی است که چینی‌ها انجام دادند تا بتوانند کیفیت هوایی را که در آن نفس می‌کشند، بهبود ببخشند.

برنامه‌هایی که چین در زمینه مقابله با آلودگی هوا در پیش گرفت به نوعی تعهدات زیست‌محیطی مسئولان این کشور را نسبت به هوایی نشان داد که شهروندان آن تنفس می‌کنند و به نوعی جانشان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در این ویدیو به تمامی راهکارهای چین برای مقابله با آلودگی هوا پرداخته شده و به تفصیل توضیح داده‌ایم که چطور این کشور توانست از هوایی آلوده به هوایی پاک و قابل تنفس برای شهروندان دست پیدا کند.